چاپگرهای سه بعدی و آینده بشر

چاپگرهای سه بعدی و آینده بشر

فصل چهارم کتاب «تکنولوژی‌های انقلابی» درباره چاپگرهای سه بعدی است. عنوان فصل این است: «ساخت دیجیتال: به سوی اقتصاد سیاسی نوین برای ماده».

به گزارش گلونی شاید بسیاری از ما و این جمله خود من عملکرد چاپگرهای سه بعدی را در قالب ویدئوهایی دیده باشیم که مثلا چاپگرهای‌ سه بعدی مشغول درست کردن یک درخت، کشتی، هواپیما یا یک ترکیب عجیب و غریب است.

اما چاپگرهای‌ سه‌ بعدی واقعا به چه دردی می‌خورند و چگونه در حال تغییر دنیا و آینده ما هستند؟

در فصل چهارم این کتاب درباره این فناوری مفصل بحث شده است و تاکید شده است شاید در آینده ساختن یک صندلی با چاپگر سه بعدی همچنان گران‌تر از خرید یک صندلی از مغازه باشد اما شاید اصلا قرار نباشد که ما از چاپگرهای سه بعدی برای چنین کارهایی استفاده کنیم.

دانشمندان و پژوهشگران روز و شب مشغول استفاده از امکانات چاپگرهای سه بعدی هستند. برای ایده‌های پزشکی، نظامی، خودروسازی، معماری و… و صدالبته که چاپگرهای‌ سه بعدی چاقو هستند که هم برای پوست کندن میوه مناسبند و هم می‌توان با آنها چیزهایی ساخت بسی خطرناک.

آیا ساخت دیجیتال می‌تواند بازار را دگرگون کند؟ ساخت دیجیتال با مسئله پلاستیک چه خواهد کرد و استفاده بیشتر از چاپگرهای سه بعدی چه تبعات محیط زیستی در پی خواهد داشت؟

ساخت دیجیتال چگونه به بازیافت و محیط زیست کمک خواهد کرد و آیا ایده‌هایی که درباره استفاده دوباره از وسایل خانه و ترمیم آنها با چاپگرهای سه بعدی وجود دارد، در آینده نزدیک جزو بدیهیات زندگی ما می‌شود؟

کتاب «تکنولوژی‌های انقلابی» به‌ تازگی به فارسی ترجمه شده است و ناشرش کتاب آمه است.

معرفی سه فصل دیگر کتاب را در لینک‌های زیر بخوانید:

کتاب تکنولوژی های انقلابی؛ نگاهی دوباره به گوشی هوشمند

اگر در خانه دوربین مدار بسته دارید به مردم جهان سلام کنید

بوی کباب و خط الراس پلنگچال

می‌توانید این کتاب را از این لینک به صورت فیزیکی تهیه کنید

پایان پیام

نویسنده: رضا ساکی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 270891 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=270891
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات