در حادثه سقوط سنگ در دماوند یک نفر جان باخت

در حادثه سقوط سنگ در دماوند یک نفر جان باخت

با توجه به شرایط آب و هوا و ریزش سنگ در ارتفاعات دماوند، فدراسیون کوهنوردی از کوهنوردان خواسته تا پایان مرداد به قله صعود نکنند.

به گزارش گلونی با توجه به فصل صعود به قله دماوند کوهنوردان زیادی عازم منطقه می‌شوند که همین موضوع باعث شلوغی مسیر صعود می‌شود که در این بین حوادث ناگواری هم رخ می‌دهد که در برخی اوقات منجر به از دست رفتن جان افراد می‌شود.

روز گذشته به دلیل ریزش سنگ روی چادر کوهنوردان در بارگاه سوم دماوند، متاسفانه تاکنون فوت یک نفر قطعی شده و با توجه به بزرگ بودن سنگ هنوز از دیگر تلفات خبری نیست.

همچنین هلی کوپتر امداد هم به منطقه اعزام شده و چند مصدوم را به بیمارستان منتقل کرده است.

دکتر حمید مساعدیان، مسئول کارگروه جستجو و نجات فدراسیون کوهنوردی در این باره به فارس گفت: «با توجه به تعطیلی چند روزه مسیر صعود به دماوند بسیار شلوغ شده و از سوی دیگر به دلیل بارش‌های زیاد اخیر، ریزش کوه و سقوط سنگ زیاد اتفاق می‌افتد.»

متن بیانیه فدراسیون کوهنوردی به شرح زیر است:

«نظر به محدودیت ظرفیت حضور کوهنوردان در مسیرهای ۴گانه کوه دماوند به ویژه مسیر جنوبی و باتوجه به تکمیل ظرفیت پناهگاه‌های بارگاه سوم جدید و قدیم، و باتوجه به خطر رانش و ریزش سنگ به دلیل بارندگی‌های اخیر، از تمامی علاقه‌مندان کوهنوردی تقاضا می‌شود؛ برای جلوگیری از حوادث از ورود به این مناطق تا پایان مردادماه پرهیز نمایند.»

سیل های مرداد خطرناک ترین سیل های ایران هستند

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 272439 ساعت خبر : 1:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272439
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات