شماره ۲۲ نشریه وزن دنیا با منزوی آمد

شماره ۲۲ نشریه وزن دنیا با منزوی آمد

به گزارش گلونی طبق اطلاعات کانال باشگاه روزنامه‌نگاران ایران، شماره‌ بیست و دوم نشریه‌ «وزن دنیا» با بازخوانی کارنامه شاعری حسین منزوی و پرونده‌ای درباره مناسبات زبان و شعر منتشر شد.

در این شماره‌‌، می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، کرمانشاه، کهگیلویه‌ و‌ بویر‌احمد، گیلان، لرستان، یزد و شاعران آن‌سوی مرزها شعر بخوانیم.

سرمقاله این شماره به قلم پوریا سوری، شرحی است بر اوضاع و احوال شعر کلاسیک فارسی در آغاز قرن نو و همچنین گزارشی از روند انتشار وزن دنیا.

شماره بیست و دوم «وزن دنیا»، در ۲۰۴ صفحه و به قیمت ۸۰ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان@vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

لینک خرید مستقیم شماره ۲۲ نشریه وزن دنیا، از سایت وزن دنیا: اینجا کلیک کنید.

پوریا سوری صاحب‌ امتیاز و مدیرمسئول و علی مسعودی‌نیا سردبیر وزن‌ دنیا هستند.

در بخشی از سرمقاله این شماره به قلم پوریا سوری آمده است: «به شماره حسین منزوی رسیده‌ایم؛ یکی از پرشورترین عاشقانه‌سرایان قرن چهاردهم، شاعری که در طول عمر نه‌چندان بلندش، تمام‌قد در خدمت عشق و غزل بود، و حاصلش دیوان اشعاری که او را اگر برترین نه! یکی از مهم‌ترین غزل‌سرایان قرن لقب داده است.

زندگی منزوی با همه‌ فراز و فرودهایش، نماد زندگی شاعر قرن چهاردهم بوده؛ پرشور، مدرن، جسور، خط‌شکن و البته خود‌شکن، روزی در اوج شهرت و روزی دیگر در بند افیون و افسردگی. رویی به خوشنامی و شعر و سویی به تلخ‌کامی و شعر…».

همچنین در گلونی بخوانید:

شماره ۱۰ مجله تجربه با تصویر جلدی از مصطفی ملکیان منتشر شد

یکصد و سی و سومین شماره مجله نگاه نو به لرستان اختصاص یافت

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 272094 ساعت خبر : 1:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272094
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات