دستگیری شکارچی سهره های طلایی در رودبار

دستگیری شکارچی سهره های طلایی در رودبار

رئیس اداره محیط زیست رودبار گفت: «ماموران یگان حفاظت این اداره طی عملیات گشت و کنترل مشترک با ماموران انتظامی کلانتری ۱۱، یک شکارچی غیرمجاز با سه قطعه سهره طلایی را در این شهرستان دستگیر کردند».

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست گیلان، علی فرهی تکرمی اظهار داشت: «علاوه بر سهره‌های طلایی زنده، تعدادی قفس، تور و سایر اقلام نیز از این شکارچی غیرمجاز کشف و ضبط شد که بلافاصله پرنده‌های مکشوفه به دامان طبیعت بازگردانده شدند» .

وی اضافه کرد: «پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی تحویل شد تا نسبت به رسیدگی و صدور حکم قضایی اقدام شود.»

وی از کلیه شهروندان خواست تا زمانی که فصل شکار نرسیده و مجوز و پروانه صید و شکار صادر نشده است، به هیچ وجه نسبت به شکار غیرمجاز اقدام نکنند تا نسل گونه‌های مختلف موجودات تهدید نشود.

فرهی تاکید کرد: «شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، موضوع را می‌توانند در اسرع وقت با این اداره در جریان بگذارند تا ماموران یگان حفاظت در محل حاضر شوند و با افراد خاطی برخورد کنند».

شکارچی سهره های طلایی

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است سِهرِه طلایی، (نام علمی: Carduelis carduelis) است در زبان انگلیسی به آن «سهره طلایی اروپایی» گویند.

در کشورهای مختلف از این پرنده به عنوان پرنده آوازخوان استفاده می‌شود همانند زیرگونه خود قناری (حتی سهره و قناری را باهم در قفس جفت می‌کنند تا دورگه‌ای زیبا، خوش‌آواز و با آوازی زیبا مانند قناری و طولانی مثل سهره) و به همین دلایل از طبیعت صید و زنده‌گیری می‌شوند که آسیب‌های زیادی به این پرنده و منطقه زیست این پرنده وارد می‌کند.

سهره‌های مناطق مختلف شکل، اندازه و مخصوصاً اوازهای مختلفی دارند که این مورد باعث تفاوت قیمت پرنده مناطق مختلف می‌شود.

سهره‌های ایران به دو دسته طلایی (کرمانی) و سرسیاه هستند که آوازهای آنها باهم متفاوت است. آوای سهره کرمانی کمی سریع‌تر از نوع دیگر است.

سهره طلایی صدایی بی‌نظیر در میان سهره‌های ایران دارد

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 272589 ساعت خبر : 10:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272589
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات