فیلم آینه های روبرو؛ دو زن با سرنوشت‌های متفاوت

فیلم آینه های روبرو؛ دو زن با سرنوشت‌های متفاوت

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد.

به گزارش گلونی جنسیت دوگانه از آن دسته موضوعاتی است که گرچه شیوع نمایش و پرداخت به آن در دهه اخیر زیاده شده اما این بدین معنا نیست که پدیده‌ای نوظهور و مختص به عصر معاصر باشد. فیلم سینمایی آینه‌های روبرو  به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور، محصول سال ۱۳۸۸، یکی از چندین آثاری است که تا به اکنون به این موضوع پرداخته است.

فرشته طائرپور متولد ۱۶ بهمن ۱۳۳۱ در تهران و درگذشته  ۲۶ مرداد ۱۴۰، تهیه‌کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلمنامه‌نویس و نویسنده داستان کودک ایرانی بود. طائرپور پیش از در گذشت بر اثر بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن، سمت مشاور امور مالیاتی خانه سینمای ایران را بر عهده داشت.

آینه‌های روبرو داستان دو زن با هویت‌هایی متفاوت است که سرنوشت آنان را سر راه زندگی هم قرار می‌دهد.

رعنا زنی متاهل که به خاطر مشکل مالی مجبور به مسافرکشی است، در مسیر با آدینه آشنا شده و کم‌کم متوجه فرق او با دیگر دخترها می‌شود.

رعنا به عنوان فردی ناآگاه از این بیماری در ابتدا، واکنش‌های متفاوت و متضادی از خود بروز داده که باعث شدت یافتن حس غم و تنهایی آدینه در موقعیتی می‌شود که حتی خانواده‌اش هم او را نفهمیده و با دیگر دخترها مقایسه‌اش می‌کنند.

آینه‌های روبرو گرچه در قرن جدید آنچنان جذاب و پرکشش به نظر نمی‌رسد اما، در زمان خود قطعا از پیشتازانِ آثاری بوده که جسورانه به چنین موضوع ممنوعه‌ای در دهه هشتاد پرداخته است.

فیلم سینمایی آینه های روبرو اثری صاف و یکدست است که با دیالوگ‌گویی صِرف به بیان مضمون اصلی خود پرداخته و تعلیقات نهفته در اتفاقات و همچنین برونی ساختن احساسات درونی کاراکترها نقش کمتری در فیلم داشته و از این حیث اثری عام‌پسند محسوب می‌شود.

از جمله نکات مثبت این فیلم که شاید کمتر حتی در دهه اخیر نیز به آن توجه شده باشد، نمایش واکنش‌های ناعادلانه اطرافیان با شخص ترنس است که اثر را به واقعیت جامعه نزدیک‌تر می‌کند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 273123 ساعت خبر : 10:27 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273123
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات