پیروز با خاک آشنا شد

پیروز با خاک آشنا شد

به گزارش گلونی علیرضا شهرداری با انتشار ویدیویی نوشت:

پیروز بالاخره پنجه‌هاش خاک رو لمس کرد. بعد از خبر بسیار خوب مشاهده یک مادر سه ساله به نام هلیا به همراه چهار توله در طبیعت استان سمنان و امیدی که در وجودمان روشن شد گفتم بد نیست پیروز را هم ببینید که مرحله به مرحله در حال آماده سازی است.

نماشای گلونی را دنبال کنید

راستش وقتی توله‌های هلیا رو در طبیعت همراه مادرشون دیدم خیلی حس عجیبی داشتم. عکس رو زوم کردم و حس کردم توله‌ها هم سن پیروز هستند با شانس تولد در طبیعت و‌ کنار مادر بودن و از مادر شیر خوردن و بازی با خواهر برادرانش و از سرو کول هم بالا رفتن و آموزش دیدن و از همه مهمتر شانس زندگی در طبیعت و شکار و کمک به احیای نسل در زیستگاه.

راستی بعضی‌هاتون که وقتی می‌گید پیروز داره دستی می‌شه و دستی بزرگ می‌شه و دیگه نمی‌تونه بره تو طبیعت، دقیقا چه چیزی از زندگی در اسارت و تکثیر و پرورش می‌دونید؟

پیروز سزارین شده کنار مادرش نیست، از لحظه اول با دست قطره قطره با هزار سختی شیر خورده، کلی مشکلات و بیماری داشته و لحظه به لحظه یک تیم کنارش بودند و امداد انجام شده دارو، سرم، معاینه روزی چند بار، سونوگرافی، رادیوگراف و… هر دوساعت شیر ‌دهی با چالش‌های فراوان نوع شیر و پیچیدگی‌های این کار.

‎ و در نهایت از همه اینها گذشته پیروز یک یوز تکثیر در اسارت سزارینی است با مشکلات فراوان که حتی هنوز نگرانی‌های زیادی را همراه دارد که حتی اگر از مادر به صورت طبیعی به دنیا می‌آمد و شیر مادر را می‌خورد و کنار مادر بزرگ می‌شد، هرگز و هرگز و هرگز قرار نبوده و نیست به طبیعت آزاد برگردد و در طبیعت آزاد زندگی کند.

نکته خیلی مهم: پیروز و بقیه یوزهایی که در اسارت نگهداری می‌شوند بسیار بسیار مهم است که کاملاً و کاملاً دست آموز باشند و آموزش ببیند و هیچ ترسی از انسان نداشته باشند و حتی گاهی از دست غذا بخورند، که به راحتی بدون بیهوشی معاینه شوند، اگر نیاز بود خونگیری، سونوگرافی، نمونه گیری ادرار و حتی کمک به جفتگیری و کمک به استایل پوزیشن جفتگیری و…. انجام شود.

مثال اگر ایران مادر پیروز کاملا دست آموز بود در دوران قبل از بارداری آزمایش‌ها و تست‌های لازم بدون بیهوشی انجام می‌شد و در دوران بارداری سونوگرافی می‌شد و نتایج مهمی از این معاینات و آزمایش ها بدست می‌آمد.

فعالیت‌های تکثیر در اسارت بسیار مهم است اما در مکان کاملا جدا و تیم کاملا جدا با امکانات بسیار بالا و … .

بقای توله یوزپلنگ ایرانی و پشت سر گذاشتن دوره حساس

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 272781 ساعت خبر : 7:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272781
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات