دمای استان تهران از امروز افزایش می‌یابد

دمای استان تهران از امروز افزایش می‌یابد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف برای استان پیش بینی می‌شود و از امروز تا جمعه (۸ تا ۱۱ شهریورماه) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا کمی ابری در برخی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نواحی جنوبی و غربی استان گاهی افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است.

از امروز تا جمعه (۸ تا ۱۱ شهریور) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود.

طی دو روز آینده در ارتفاعات شرقی در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و در ارتفاعات بالادست گاهی وقوع رگبار پراکنده مورد انتظار است.

ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

آسمان تهران امروز (۸ شهریور ماه) صاف، در برخی ساعت‌ها همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۴ و ۲۱  درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت چهارشنبه (۹ شهریورماه) صاف در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد خواهد بود. در این روز دمای هوای تهران در گرمترین ساعت به ۳۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

این در حالی است که طبق اطلاعات ایسنا، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی گفته ایران در حال تجربه دوره خشکسالی ۲۴ ماهه است و به همین دلیل، پاییزی کم بارش و با دمایی بیش از حد نرمال پیشِ رو خواهیم داشت.

به گفته «احد وظیفه»، این بازه زمانیِ طولانیِ خشکسالی و بارش‌های کمتر از حدِ نرمال، بر آب‌های سطحی، کشاورزی، ورودی سدها و میزان انباشتِ آب پشت سدها در آینده، تاثیر منفی می‌گذارد.

او گفته به دلیل فعالیت سامانه مانسون، سیستم‌های بارشی در پاییز دیرتر وارد کشور می‌شود و دریافت بیش از حد انرژی خورشیدی، کاهش بارش را به دنبال دارد.

اخبار هواشناسی را از این لینک بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 273557 ساعت خبر : 9:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273557
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات