تابلوی کمال الملک در کاخ گلستان بررسی فنی و آسیب شناسی می‌شود

تابلوی کمال الملک در کاخ گلستان بررسی فنی و آسیب شناسی می‌شود

پس از انتشار اخباری مبنی بر آسیب به یکی از تابلوهای مجموعه جهانی گلستان، روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این موضوع به سرعت بررسی می‌شود.

به گزارش گلونی به نقل از خبرنگار میراث‌آریا در این اطلاعیه اعلام شده است:

با دعوت از گروهی متشکل از کارشناسان متخصص حوزه مرمت تابلوهای نقاشی، قرار است تابلو مورد بررسی فنی و آسیب‌شناسی دقیق قرار گیرد. این درحالی است که تابلوی مذکور در گذشته نیز چندین بار مرمت شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «ضمن سپاس همیشگی بابت حساسیت اصحاب رسانه برای حراست از گنجینه‌های ملی، پایش سلامت آثار موزه‌ای در دستور‌ کار اداره‌کل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی قرار دارد و هیئتی کارشناسی به این منظور ماموریت بازدید از مخازن و تالارهای کاخ موزه‌ها را به عهده دارند.

روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرده است که «امسال نیز اعتبار لازم برای مرمت اضطراری تعدادی از تابلوهای نقاشی موجود در تالارها و مخازن کاخ موزه‌ها در نظر گرفته شده که این مهم به انجام می‌رسد.»

روز جمعه ۲۵ شهریور برخی از رسانه‌ها مانند خبرگزاری فارس با انتشار خبری اعلام کردند که تابلوی کمال الملک در مجموعه جهانی کاخ گلستان آسیب دیده است.

همچنین بخوانید:

پایان عملیات مرمت کاشی کاری بقعه شیخ عبدالصمد نطنزی اصفهان

قالی کتیبه دار مسجد خضرشاه ثبت ملی شد

پایان مرمت حمام تاریخی وفس در شهرستان کمیجان

آغاز فصل چهارم کاوش های نجات بخشی گورستان باستانی ده پایین سادات محمودی

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274525 ساعت خبر : 4:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274525
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات