درخواست تسریع در روند احداث پروژه راه آهن بیرجند

درخواست تسریع در روند احداث پروژه راه آهن بیرجند

به گزارش گلونی گروهی از مردم خراسان جنوبی به ویژه شهر بیرجند با راه‌اندازی کارزاری از رییس دولت و وزیر راه و شهرسازی خواستند روند ساخت پروژه راه‌آهن بیرجند تسریع شود.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

«همانطور که استحضار دارید سال‌هاست دولت هایی آمده‌اند و رفته‌اند و وعده احداث راه آهن بیرجند را داده‌اند. متأسفانه مرکز استان خراسان جنوبی از نظر راه‌های ارتباطی حمل و نقل به دیگر استان‌های کشور بسیار ضعیف است. وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند متأسفانه به جای بهبود از این دولت به دولت بعدی بدتر شده و وضعیت جاده‌های استان نیز به جز جاده بیرجند قاین که در حال دو بانده سازی است مابقی جاده‌ها وضعیت مطلوبی ندارند.

با توجه به ظرفیت‌های معدنی کم نظیر این استان و ضرورت حمل و نقل ارزان و ایمن، مردمان این خطه سال‌هاست در انتظار راه آهن هستند که متأسفانه اقدام عاجلی صورت نمی‌گیرد.

اگر همین پروژه راه‌آهن در دولت محترم سیزدهم به اتمام برسد، قطعا مردمان این منطقه انتظار شاخص دیگری نخواهند داشت. زیرا استحضار دارید کیلومترها راه ناایمن مانع توسعه شرق کشور است و ظرفیت صادرات ایران به افغانستان با ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی نیز قطعا با خط ریلی شرق تقویت خواهد شد.

لذا انتظار داریم به این مطالبه در دولت سیزدهم توجه جدی شود و کام مردمان این خطه شرقی ایران که سال‌هاست به خاطر خشکسالی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند با تسریع پروژه راه آهن شرق(بیرجند) شیرین گردد.»

این کارزار تا تاریخ ٠٧ آبان ١٤٠١ در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضا است.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274159 ساعت خبر : 3:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274159
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات