مرمت ۱۲ شی تاریخی هزاره سوم قبل از میلاد در کرمان

مرمت ۱۲ شی تاریخی هزاره سوم قبل از میلاد در کرمان

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان از مرمت ۱۲شی فلزی از جنس برنز با قدمت هزاره سوم قبل از میلاد در آزمایشگاه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از میراث‌آریا، روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: «این اشیای تاریخی که شامل سوزن‌های تزئینی، سر تبر، خنجر فلزی و نوک پیکان می‌شود از قاچاقچیان اشیای تاریخی بدست آمده است .»

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان افزود: «در حال حاضر ۶ سکه که به دوره اسلامی برمی‌گردد مرمت شده است و سفال‌هایی که از کاوش‌های جیرفت نیز کشف شده‌اند نیز در حال مرمت هستند.»

او بیان کرد: «اشیای مرمت شده برای نگهداری به امین اموال اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان تحویل داده می‌شوند و در دوره‌های زمانی مختلف در موزه‌ها به معرض نمایش در می‌آیند.»

شفیعی گفت: «بیشتر اشیای تاریخی مرمت شده حاصل از حفاری‌های انجام شده در شهرستان‌های مختلف این استان به ویژه شهرستان‌های جنوبی بوده است.»

او با بیان اینکه حفاظت و مرمت هر شی تاریخی براساس ارزش تاریخی آن انجام می‌شود خاطرنشان کرد: «بسیاری از این اشیای تاریخی، آداب و رسوم و تفکر گذشتگان را عیان می‌کند و نمایش آنها باعث هویت‌بخشی اجتماعی می‌شود.»

هزاره سوم قبل از میلاد

گفتنی است هزاره سوم پیش از میلاد، بین سال‌های ۳۰۰۰ تا ۲۰۰۱ پیش از میلاد را شامل می‌شود. این دوره زمانی مربوط به اوایل تا میانه عصر برنز است.

در مصر باستان دوره سلسله اولیه توسط پادشاهی قدیم دنبال می‌شود. در بین‌النهرین دوره سلسله اولیه توسط اَکِدیان دنبال می‌شود.

در شمال غربی هند و پاکستان، تمدن دره سند یک جامعه دولتی ایجاد می‌کند.

رشد جمعیت جهان پس از انفجار ناشی از انقلاب نوسنگی آرام می‌شود. جمعیت جهان تا حدود زیادی پایدار است، تقریباً ۶۰ میلیون نفر و نرخ رشد کلی کُند است، در حدود ۰.۰۳٪.

مرمت باغ موزه هرندی کرمان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 273845 ساعت خبر : 9:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=273845
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات