رگبار و خیزش گرد و خاک در جنوب کشور

رگبار و خیزش گرد و خاک در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاک از ظهر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در دو استان جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش گلونی، سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی‌رنگ از رشد ابرهای همرفتی همراه با رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گرد و خاک از ظهر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۸ شهریورماه) در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان خبر داد.

بر اثر این مخاطرات احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت بر اثر باد شدید، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای جلوگیری از آسیب احتمالی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی،عدم تردد عشایر کوچ‌رو در ارتفاعات و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی را توصیه می‌کند.

گفتنی است در این شرایط ممکن است نیاز باشد افراد تأثیر منفی وضع هوا بر خانواده و اطرافیان خود را بررسی کرده و قبل از وقوع پدیده مخاطره‌آمیز اقداماتی برای کم کردن اثرات منفی آن انجام دهند.

مسئولین نیز باید آمادگی لازم را برای مواجه با خطر داشته باشند؛ از جمله دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانند شهرداری‌ها، سازمان‌های آب منطقه‌ای، هلال‌ احمر، ادارات کل راه و شهرسازی.

هشدار نارنجی به این معناست که احتمال تأثیرات منفی ناشی از هوای مخرب بیشتر است و می‌تواند برنامه زندگی را مختل کند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد.

اخبار هواشناسی را از این لینک بخوانید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274518 ساعت خبر : 4:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274518
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات