سرمایه گذاری یک شهروند در گوشه شهنشاه

سرمایه گذاری یک شهروند در گوشه شهنشاه

پایگاه خبری گلونی در حدود ۱۰ ماه پیش طی گزارش خبری اعلام داشت که انارستان گوشه شهنشاه به دلیل واقع شدن بقعه شجاع‌الدین خورشید (ﺳﺮﺳﻠﺴﻠﻪ ﺍﺗﺎﺑﮑﺎﻥ ﻟﺮ) می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود (انارستان گوشه شهنشاه می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود).

به گزارش گلونی حمید محمدی، جوان ۳۲ ساله مهندس مکانیک دانشگاه تهران و از اهالی روستای شهنشاه‌، کار در کارخانجات و ادارات را رها کرده و با سرمایه گذاری یک میلیاردی بدون کمک و مساعده دولتی با خریداری چندین دستگاه موتور چهار چرخ کار مفرح و گردشگری راه‌اندازی نموده است.

او هدف این کار خود را معرفی روستای تاریخی گوشه شهنشاه و جذب گردشگر به این روستا عنوان کرده است.

طی سه ماه و با تبلیغات گسترده‌ای در استان و کشور، حدود ۳۰۰ نفر از این محل و روستا به شکل تور گردشگری یا مسافرتی بازدید کردند.

آقای محمدی اظهار داشت: «اسم روستای شهنشاه مورد توجه قرار گرفته و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به سمت روستا جذب کردیم و در حال حاضر برای ۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد شده و با برنامه‌هایی که در آینده داریم ان‌شاءالله برای نفرات بیشتری اشتغال ایجاد می‌شود اگر مسئولین از ما حمایت کنند.»

سرمایه گذاری یک شهروند در گوشه شهنشاه
سرمایه گذاری یک شهروند در گوشه شهنشاه

در این راستا می‌توان با احداث بازارچه فروش محصولات به ویژه انار، صنایع دستی لرستان و ایجاد استراحتگاه در کاروانسرای تاریخی روستا، با همت میراث فرهنگی، اداره تربیت بدنی، فرمانداری و استانداری لرستان راه اندازی کرده و حمایت از این جوانان و سرمایه گذاران می‌تواند علاوه بر جلوگیری از مهاجرت ایجاد شغل مرتبط نموده و حتی جوانان یا خانوار‌هایی که مهاجرت کردند به روستا بازگردند.

در این مدت دهیاری روستا برای بازسازی و طرح‌های آبادانی روستا با همت اهالی تلاش‌های چشمگیری داشته و در خصوص این موضوع هم با سرمایه گذار، همکاری لازم انجام داده است.

آقای خادمی نیز برای رونق روستا و درآمد اهالی، حمایت مسئولین را سرلوحه کارها عمرانی و گردشگری دانسته است و این نشان می‌دهد با وجود آثار میراث فرهنگی و داشتن باغ‌های انار و اراضی حاصلخیز چنانچه آب‌هایی فصلی مدیریت شود، روستای گوشه قابلیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد.

پایان پیام

گزارشگر: ولی الله میراسماعیلی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274621 ساعت خبر : 11:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274621
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات