فراخوان هفدهمین جایزه شعر خبرنگاران با یادی از مفتون امینی و هوشنگ ابتهاج‎

فراخوان هفدهمین جایزه شعر خبرنگاران با یادی از مفتون امینی و هوشنگ ابتهاج‎

دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» با نکوداشت یاد «مفتون امینی» و «هوشنگ ابتهاج»، از برگزیدگان ادوار این جایزه که در سال گذشته از دنیا رفته‌اند، فراخوان هفدهمین دوره را با افزودن یک بخش جدید منتشر کرد.

به گزارش گلونی هفدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، همچون دوره‌های گذشته، در سه بخش اصلی «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب شعر) و «تجلیل» (از یک عمر فعالیت شعری)، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه فرهنگ و ادبیات، برگزار می‌شود.

در این دوره اما بخش جنبی «پژوهش درباره شعر» نیز به جایزه اضافه شده است؛ این دوره با موضوع: «شعر انتقادی و اعتراضی».

دبیرخانه این دوره از جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران با دبیری علیرضا بهرامی، از شاعران و ناشرانی که در سال ۱۴۰۰ مجموعه شعر منتشر کرده‌اند، دعوت کرده است تا با توجه به این شرایط، در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند:

– کتاب در سال ۱۴۰۰ منتشر و در شناسنامه آن درج شده باشد.

– چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد.

– برگزیده‌ اشعار یا مجموعه گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش، باید پنج نسخه از اثر خود را تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۱ به نشانی تهران – صندوق پستی۱۳۳۵۵۱۸۷ – دبیرخانه‌ جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»، بفرستند.

علاقه‌مندان به شرکت در بخش «پژوهش درباره شعر» نیز بدون هیچ‌گونه محدودیت در زمان انتشار اثر، کتاب پژوهشی با موضوع شعر انتقادی و اعتراضی در ایران از مشروطه تا کنون و شعر انتقادی و اعتراضی در جهان را در پنج نسخه به نشانی صندوق پستی یادشده می‌توانند بفرستند.

بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه شعر«خبرنگاران»، فراخوان بخش ویژه (شاعران بدون کتاب) دوره هفدهم هم که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، مختص آن دسته از شاعران که در هر سنی، تاکنون مجموعه شعر در ایران منتشر نکرده‌اند، به‌زودی منتشر خواهد شد.

دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» در فراخوان هفدهمین دوره خود یاد زنده‌یادان «مفتون امینی» (برگزیده بخش یک عمر دستاورد شعری در چهارمین دوره جایزه، به سال ۱۳۸۸) و «امیر هوشنگ ابتهاج» (برگزیده بخش یک عمر دستاورد شعری در نهمین دوره جایزه، به سال ۱۳۹۳) را گرامی داشته است.

در دوره شانزدهم این جایزه، کتاب «ده و ده دقیقه و سی ثانیه» اثر کیانوش خانمحمدی در بخش کتاب سال و نیز «علیرضا طبایی» در بخش یک عمر دستاورد شعری، برگزیده شدند.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 275250 ساعت خبر : 2:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275250
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات