کارزار درخواست توقف کارخانه سیمان فرداد روستای ویدر شهرستان زرندیه

کارزار درخواست توقف کارخانه سیمان فرداد روستای ویدر شهرستان زرندیه

این روزها کارزاری تحت عنوان «دستور فوری ریاست‌جمهوری محترم نسبت به توقف کارخانه‌ سیمان فرداد روستای ویدر شهرستان زرندیه» در حال برگزاری و جمع‌آ‌وری امضاست.

به گزارش گلونی جمعی از اهالی روستای ویدر و بخش خرقان شهرستان زرندیه و فعالان محیط‌زیستی شهرستان‌های ساوه و زرندیه در کارزاری با عنوان «دستور فوری ریاست‌جمهوری محترم نسبت به توقف کارخانه سیمان فرداد روستای ویدر شهرستان زرندیه» خطاب به رئیس جمهور خواستار توقف کارخانه سیمان فرداد و انتقال آن به مکان مناسبی از کشور شدند.

در بخشی از متن این کارزار آمده است:

«روستای ویدر توسط ۴ معدن محاصره شده و احداث کارخانه سیمان سفید امکان زیستن را از ما گرفته و کرامت انسانی ما در دادن مجوز در نظر گرفته نشده، مضافا اینکه کارخانه سیمان خاکستری ساوه در فاصله ۵ کیلومتری و کارخانه سیمان سفید ساوه در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری ویدر، کارخانه سیلیس، کارخانه فرآوری آهک در فاصله حدود ۵ کیلومتری مزید بر علت معضلات اجتماعی و زیست محیطی می‌شود.

فاصله بسیار نزدیک کارخانه به ۲ رودخانه فصلی ویدر و آلاینده های شیمیایی کارخانه موجب آلودگی محیط زیست منطقه و مراتع پایین دست می‌شود که برای دام و انسان زیان آور خواهد بود (عدم تائیدیه محیط‌زیستی توسط محیط‌زیست شهرستان زرندیه) که با نادیده گرفتن محیط‌زیست شهرستان زرندیه از سوی محیط‌زیست اراک و تهران مجوز محیط‌زیستی گرفتند.»

این کارزار تا تاریخ ۴بهمن‌ماه ‍۱۴۰۱ در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

برای مشاهده سایر کارزارها و حمایت از آنها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 275356 ساعت خبر : 3:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275356
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات