بررسی کیفیت ساخت چیلر

بررسی کیفیت ساخت چیلر

برای بررسی کیفیت ساخت چیلر باید به عوامل مختلفی توجه نمایید و در این مقاله قصد داریم شما را با این معیارها آشنا نماییم. امروزه چیلر ها به یکی از بهترین دستگاه‌های تهویه مطبوع خانگی تبدیل شده‌اند و برای اینکه بتوانید دستگاهی مطمئن بر اساس نیاز خود خریداری نمایید باید اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید.

در ادامه ابتدا چیلر و قطعات آن را به شما معرفی و سپس به بررسی کیفیت ساخت چیلرها می پردازیم.

چیلر چیست؟

چیلرها مدل های مختلفی دارند و به دو دسته کلی تراکمی و جذبی تقسیم می‌شوند که مدل تراکمی آن بسیار پر کاربرد است و در اینجا قصد داریم در رابطه با آن صحبت نماییم. چیلرهای تراکمی خود در دو مدل آب خنک و هوا خنک تولید می‌شوند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

چیلر دستگاهی است که دارای سیکل تبرید تراکمی است و آب خنک تولید می‌نماید. چیلر گرمای آب را جذب و به محیط بیرون منتقل می‌نماید و آب خنک شده به سمت دستگاه‌هایی چون هواساز و فن کویل منتقل می‌شود تا گرمای محیط را جذب نماید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه چیلرهای ساختمانی و مسکونی به شما پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه محصول چیلر برای منزل مسکونی مراجعه نمایید.

قطعات چیلر

چیلرها از قطعات و تجهیزات مختلفی ساخته می‌شوند که در ادامه به بررسی چند قسمت اصلی آن می‌پردازیم.

کمپرسور چیلر

کمپرسور یا موتور چیلر مهمترین قسمت دستگاه است. این قطعه مبرد را فشرده و در سراسر سیکل تبرید به گردش در می‌آورد. کمپرسورها دارای مدل‌های مختلفی هستند و امروزه معمولا در ساخت چیلرها از کمپرسورهای اسکرو یا اسکرال استفاده می‌شود.

کندانسور چیلر

کندانسور دستگاه مهم دیگری است که در همه چیلرها وجود دارد این دستگاه وظیفه دفع حرارت و تبدیل گاز مبرد به مایع را بر عهده دارد. در ساخت چیلر از دو نوع کندانسور هوایی و آبی استفاده می‌شود که بر همین اساس چیلرهای تراکمی خود به دو گروه آب خنک و هوا خنک تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کندانسورها به صفحه کندانسور نیک مراجعه نمایید.

کندانسور چیلر
کندانسور چیلر

اواپراتور چیلر

اواپراتور‌های چیلر از نوع آبی هستند و معمولا در ساخت چیلرها از اواپراتورهای پوسته و لوله یا صفحه‌ای استفاده می‌شود. درون اواپراتور چیلر دمای آب کاهش می‌یابد به این صورت که مایع مبرد با دریافت گرمای نهان تبخیر خود از آب سبب خنک شدن آن می‌شود و خود نیز تبخیر می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اواپراتورها به صفحه اواپراتور نیک مراجعه نمایید.

انواع چیلر تراکمی

همانطور که در بالا توضیح دادیم چیلرهای تراکمی بر اساس نوع کندانسور که دارند به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه بررسی هر کدام از این چیلرها می‌پردازیم.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک مجهز به کندانسور هوایی است و با استفاده از هوای محیط دمای خود را کاهش می‌دهد. به همین دلیل راندمان این دستگاه به شرایط آب و هوایی منطقه وابسته است و توصیه می‌شود که در مناطق گرم و خشک از چیلرهای آب خنک استفاده شود. به این دلیل که راندمان چیلر هوایی بسیار پایین است.

یکی از مهمتری مزایای چیلرهای هوایی هزینه پایین تعمیر و نگهداری آن است که باعث شده است طرفدار زیادی داشته باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع چیلر و استعلام بهترین قیمت آن به صفحه قیمت چیلر هوا خنک مراجعه نمایید.

چیلر تراکمی هوا خنک
چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی آب خنک

چیلرهای آب خنک همان طور که از اسم آن مشخص است مجهز به کندانسور آبی هستند و راندمان بالاتری نسبت به مدل هوایی دارد و دلیل آن استفاده از آب در قسمت کندانسور برای کاهش دمای مبرد هستند. این دستگاه نیاز به یک منبع دائمی آب خنک دارد تا بتواند آب مورد نیاز کندانسور خود را تامین نماید.

کندانسور این چیلر به دلیل جریان دائمی آب در آن نیاز به سرویس و شستشوی منظم دارد تا راندمان آن کاهش نیابد و عملکرد چیلر با مشکل مواجه نشود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه چیلر تراکمی آب خنک مراجعه نمایید.

جمع بندی

امیدواریم که توضیحات ارائه شده در اینجا به شما در خرید سیستم تهویه مطبوع مناسب کمک نماید تا بتوایند دستگاهی مناسب انتخاب نمایید و در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می‌توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و از کارشناسان این مجموعه درخواست مشاوره تخصصی رایگان نمایید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 275506 ساعت خبر : 2:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275506
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات