باغ وحش صفا‌دشت تعطیل شد

باغ وحش صفا‌دشت تعطیل شد

به گزارش گلونی محمد داسمه در توییتی نوشت:

«باغ وحش صفا‌دشت تعطیل شد.

حسب اعلام رئیس محیط‌زیست شهرستان ملارد براساس دستور مراجع قضائی ورود بازدیدکنندگان به مرکز نگهداری حیات‌وحش صفادشت به‌علت عدم اقدام مؤثر برای رفع نواقص محل نگهداری گونه‌های حیات‌وحش و تلف‌شدن تعدادی از گونه‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

نظر به تلف شدن گونه‌هایی از جمله دو رأس زرافه، گورخر آفریقایی، شیر دریایی، یک توله شیر و همچنین گرگ در باغ وحش صفادشت ورود معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور وفق مواد ۲۲ و ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری ضروری به نظر می‌رسد.»

در این راستا و طبق اطلاعات ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد، مهناز مدیریان، با بیان اینکه عدم رعایت استانداردهای ملاک عمل به رغم صدور اخطاریه‌های زیست محیطی و بازدیدهای مستمر، در سال جاری منجر به تلف شدن گونه‌های جانوری در این مرکز شده است، گفت: «تا زمان رفع نواقص و اصلاح محل‌های نگهداری مطابق با استانداردها و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست، پیگیری‌های لازم توسط این اداره صورت خواهد پذیرفت.».

گفتنی است آخرین گونه تلف شده در این مرکز زرافه بود که موضوع تلف شدن این جانور نیز کماکان در دست پیگیری از سوی محیط زیست است.

باغ‌وحش صفادشت باغ وحشی در شهرستان ملارد در جنوب استان تهران، دارای ۷۵ گونه شامل انواع حیوانات علفخوار، گوشتخوار، خزنده و پرندگان خشکی‌زی و آبزی است. شهرستان ملارد دارای دو بخش مرکزی و صفادشت است که در جنوب استان واقع شده است.

باغ وحش صفادشت خوراک عکس گرفتن با مار و حیوانات بیچاره دیگر است

گورخر آفریقایی در باغ وحش صفا دشت مرد

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 275925 ساعت خبر : 5:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=275925
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات