خسارت سیل به کشاورزان شهرستان معمولان در لرستان

خسارت سیل به کشاورزان شهرستان معمولان در لرستان

سیل یکی از بلایای طبیعی است که معمولا سعی می‌شود قبل از وقوع آن، خسارات و تنش‌های احتمالی را کاهش داد.

به گزارش گلونی با توجه به آنکه خسارت جانی مهمترین خسارت در هر حادثه‌ای تلقی می‌شود، باید دانست که در خصوص سیل، علاوه بر خسارت جانی، خسارت در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

یکی از مهمترین بخش‌هایی که عمدتا در هنگام وقوع سیل سهم زیادی از خسارت را تحمل می‌کند، خسارت وارده به زمین‌های کشاورزی یا باغ‌هاست.

چرا که سیلاب، خاک مناسب برای کشت در این زمین‌های زراعتی را از بین می‌برد و در درازمدت باعث فرسایش خاک می‌شود و یا در نزدیکی محل وقوع سیل، طوفان و گردباد شدید اتفاق بیفتد و به زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها آسیل بزند.

با توجه به این‌كه فصل بهار در بسیاری از استان‌های سیل‌زده كشور، فصل برداشت محصولات كشاورزی است، در نتیجه ابعاد خسارت سیل به بخش كشاورزی نیز یکی از بخش‌های مهم خواهد بود.

به طور مثال امروز و در پی سیلابی که در استان لرستان و چند استان دیگر اتفاق افتاد، محصولات کشاورزی گندم و جو کشاورزان شهرستان معمولان در اثر گردبادهای شدید، دچار خسارت‌های شدید شدند.

گزارش مسعود صادقی را از این خسارت را ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

حوادثی مانند سیل که اثرات مستقیم و غیر مستقیمی بر کشاورزی یک منطقه می‌گذارد، می‌تواند بیماری‌های بین محصولات زمین‌های زراعی را تشدید ‌کند و برداشت محصولات کشاورزی در آینده را به حداقل برساند.

بنابراین باید توجه داشت که خسارت‌های سیل فقط به خسارت‌های جانی مربوط نمی‌شود و باید به ابعاد دیگر این حوادث طبیعی اهمیت داده شود.

چون خسارت در حوزه کشاورزی باعث می‌شود مردم منطقه نتوانند تمام محصولات زمین‌های کشاورزی‌شان را برداشت کنند و علاوه بر آنکه نمی‌توانند محصول زمین و باغ خود را تامین کنند، در تنگنای مالی قرار می‌گیرند و مشکلات جدیدی پیدا خواهند کرد.

درباره سیل لرستان در گلونی بیشتر بخوانید

همچنین در گلونی بخوانید:

چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟

هیچ بزرگ بحران در ایران

برخی تجارب جهانی از وقوع بلایای طبیعی

درس‌هایی که از سیل ۹۸ گرفتیم و نگرفتیم

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 276573 ساعت خبر : 9:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=276573
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات