زندگینامه یک یوگی را باید سالی یک بار خواند

زندگینامه یک یوگی را باید سالی یک بار خواند

زندگینامه یک یوگی داستان سفر معنوی مادام‌العمر پاراهامسا یوگانانداست و در سراسر جهان به عنوان کتاب کلاسیک ادبیات مذهبی شناخته می‌شود.

به گزارش گلونی استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل و پدر تکنولوژی مدرن، در ۱۷سالگی کتابی دریافت کرد که به گفته خودش سالی یک بار می‌خواند.

این همان کتابی است که در مراسم یادبودش به حاضران هدیه داده شد؛ زندگینامه یک یوگی.

حتی مارک زاکربرگ در مصاحبه‌ای تلویزیونی که در حضور نخست‌وزیر هند برگزار شد گفت که هنگامی که کمپانی او در حال ورشکستگی بود، استیو جابز کتاب زندگینامه یک یوگی را به او پیشنهاد کرد و از او خواست که به معبدی خاص در هند سفر کند.

پاراهامسا یوگاناندا، استاد شهیر یوگا، که به دلیل بردن یوگا به غرب شهرت دارد، نویسنده زندگینامه‌ای است که یکی از ۱۰۰ کتاب برتر معنوی قرن بیستم است و به بیش از ۳۰ زبان نیز ترجمه شده است.

او که متولد ۵ ژانویه ۱۸۹۳ بود و در هنگام تولد موکوندا لعل گوش نامیده می‌شد، یوگی هندی و گورویی بود که در شهر کلکته متولد شد و در سال ۱۹۵۲ میلادی جسم زمینی‌اش را آگاهانه ترک و به سوی مسیر بعدی تکامل روح خود سفر کرد.

زندگینامه یک یوگی داستان سفر معنوی مادام‌العمر پاراهامسا یوگانانداست و در سراسر جهان به عنوان کتاب کلاسیک ادبیات مذهبی شناخته می‌شود.

او با ظرافت و حوصله وقایع الهام‌بخش زندگی خود را، از تجربه‌های شگفت‌آور کودکی خود تا دیدار با بسیاری از انسان‌های مقدس سرزمین خود و جستجو برای یافتن استاد هدایتگر روحش، از سفر به آمریکا برای معرفی یوگا به غرب و سفر به اروپا برای دیدن انسان‌هایی که تجربیات معنوی عجیبی داشتند، به رشته تحریر درآورده است.

اگرچه یوگاناندا هندو بود، اما احترام او به همه ادیان و حتی آموزش آن‌ها و منش به دور از تعصب او، مریدان بسیاری را همراه تفکر و آموزه‌هایش کرد.

زندگینامه یک یوگی

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

ذهن انسان جرقه‌ای از شعور متعالی خداوند است. من می‌توانم به شما نشان دهم که هرآنچه که ذهن قدرتمند شما بسیار شدید به آن باور دارد فورا محقق خواهد شد.

یک انسان با شناخت بیشتر خودش، بیشتر با تاثیر ارتعاشات معنوی لطیف خود، بر کل جهان تاثیر می‌گذارد.

برای اهداف سازنده، قدرتی را که از قبل دارید آزاد کنید و بیشتر به دست آورید. با عزمی راسخ و با استفاده از تمام صفات موفقیت در مسیر خود حرکت کنید.

با قدرت تمرکز و مراقبه، می‌توانید قدرت تمام نشدنی ذهن خود را به انجام آنچه می‌خواهید برسانید و از هر دری در برابر شکست محافظت کنید.

همه زنان و مردان موفق وقت زیادی را به تمرکز عمیق اختصاص می‌دهند.

آن‌ها قادرند که در اعماق ذهن خود فرو رفته و مرواریدهای راه‌ حل‌های مناسب برای مشکلات پیش روی خود را بیابند.

اگر بیاموزید که چگونه توجه خود را از همه چیزهایی که حواس‌تان را پرت می‌کند، جدا کنید و آن را روی یک موضوع خاص متمرکز کنید، شما نیز می‌توانید هرطور که بخواهید و هر چیز که بخواهید را جذب کنید.

موفقیت توسط خوشبختی اندازه‌گیری می‌شود.

زندگینامه یک یوگی پرفروش‌ترین کتاب آمازون در زمینه عرفان شرقی-هندی است.

کتاب بخوانیم.

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

نویسنده: سمیه باقری حسن‌کیاده

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 277537 ساعت خبر : 8:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=277537
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات