سوددهی در فوتبال ایران خیال پردازی محض است

سوددهی در فوتبال ایران خیال پردازی محض است

به گزارش گلونی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مصاحبه اخیرش درباره فوتبال ایران و لیگ برتر خلیج فارس گفت: «لیگ برتر فوتبال ایران زیان‌ده است و ۱۶ تیم از ۱۸ تیم لیگ برتر هر سال در حال ضرردهی هستند.»

وی با بیان اینکه قرار نیست ما هم مثل عربستان رونالدو و بنزما را به لیگ برتر ایران بیاریم گفت: «حالا یک کشوری علاقه‌مند بوده و سیاست گذاری خاصی داشته که این ستاره‌ها را جذب کند که البته بنده پشت آن سیاست‌ها را می‌دانم.»

اما یک نفر باید به آقای مهدی تاج به عنوان بالاترین مقام فوتبالی کشور بگوید که جناب آقای تاج وقتی اوضاع فدراسیون به این شکل است و هنوز ما نتوانستیم اتفاقات جام جهانی اعم از پاداش‌ها و قراردادها را مدیریت کنیم و در فیفادی‌ها هنوز نمی‌توانیم یک بازی دوستانه خوب برای تیم ملی کشورمان مهیا کنیم، حرف از سوددهی در فوتبال ایران خیال‌پردازی محض است.

متاسفانه اعضای فدراسیون فوتبال کشورمان همیشه یک بهانه در آستین دارند و تحریم‌های ناجوانمردانه را علم می‌کنند برای اتفاقات فوتبال.

اما با توجه به مدیریت لیگ و قوانین کهنه‌ای که هنوز در لیگ برتر حاکم است، می‌توان دریافت که با نبود تحریم‌ها هم ما همچنان درگیر مشکلات بودیم.

نبود var، قانون سقف قرارداد، قانون ۴۵ سال داوران، بستن قراردادهای کارشناسی نشده در فدراسیون و… تنها بخشی از مدیریت آقای تاج و رفقایش در فدراسیون فوتبال است.

تا وقتی مشکلات زیرساختی در فوتبال پایه و نتیجه‌گرایی در فوتبال ملی و باشگاهی حاکم باشد، همیشه درگیر پرونده‌های شکایت بازیکنان خارجی در دادگاه فیفا خواهیم بود و پیشرفت در فوتبال آسیا چه در لیگ قهرمانان و چه در جام ملت‌های آسیا برای‌مان تنها یک رویا باقی خواهد ماند، چه برسد به سوددهی باشگاه‌ها در فوتبال.

لیگ برتر بیست و سوم هم در مسیر آغاز است و باشگاه‌ها همچنان در حال بستن قراردادهای آنچنانی با بازیکنان نه‌چندان با کیفت هستند تا این دور باطل همچنان در فوتبال کشورمان اتفاقا بیفتد و تعداد چک و سفته‌های مربوط به بدهی‌های باشگاه‌های فوتبال کشورمان بیشتر و بیشتر شود.

درباره فوتبال در گلونی بیشتر بخوانید

پایان پیام

نویسنده: میثم کریمی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 277982 ساعت خبر : 8:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=277982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات