آخرین اخبار از آتش سوزی در جنگل های مریوان

آخرین اخبار از آتش سوزی در جنگل های مریوان

به گزارش گلونی آتش در جنگل های مریوان در استان کردستان همچنان ادامه دارد اما در برخی مناطق روند کندتر شده است.

این آتش سوزی از ۱۱ مرداد در بخش‌‌های وسیعی آغاز شده است و علت آن انفجار مین بوده است.

جمال قادری مسئول کمیته بحران انجمن چیا در گفت‌وگو با گلونی تاکید کرد که تیم‌های این انجمن در حال خاموش کردن آتش در مناطق مختلف هستند و در ظهر روز ۱۴ مرداد در برخی مناطق آتش‌بُر می‌زنند. قادری همچنین گفت که آتش در منطقه «انجیران» به طور کامل مهار نشده است اما وضعیت از روزهای گذشته بهتر است.

قادری افزود: «تلاش ما این است که با حضور در مناطقی که آتش مهار شده است از دوباره آتش گرفتن منطقه جلوگیری کنیم و تیم‌ها لکه‌گیری را با تمام توان و دقت انجام می‌دهد اما به علت شیب منطقه، از درختان سوخته زغال به سمت پایین پرتاب می‌شود و باعث شعله‌ور شدن دوباره منطقه می‌شود.»

یک منطقه آتش سوزی در جوار روستاهای دره واران، نچی، هانه شیخان، انجیران، میرگه دریژ و ساوجی است، یک منطقه در جوار گمارلنگ، ماسیدر، کولیت و بلکر و یک منطقه دیگر در جوار آسناوا، رسول آباد و مرانه.

قادری همچنین به «پیام ما» گفت: از ابتدای امسال سال روز جمعه (۱۳ مرداد) ۱۲۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه مریوان رخ داده است، اما تاکنون برآورد دقیقی از وسعت جنگل‌های سوخته در این آتش‌سوزی‌ها انجام نشده است. او می‌گوید که پیش از این در یک مورد از آتش‌سوزی‌ها ۲۴۰ هکتار جنگل سوخت و در موردی دیگر ۱۸۸ هکتار. اما وسعت آتش‌سوزی در مناطق نزدیک به مرز در روزهای اخیر بزرگتر از موارد قبلی است.

آتش سوزی در جنگل های مریوان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از ساعات اولیه صبح امروز عملیات اطفای آتش از زمین و آسمان در جنگلهای مریوان آغاز شده است.

جنگلبانان سراسر استان برای کمک به مهار زمینی آتش از دیروز فراخوان شدند که در این زمینه موفق عمل شد ولی به لحاظ آلودگی مناطق صفر مرزی به مین، امکان عملیات اطفای زمینی میسر نیست و تنها به کمک یک فروند بالگرد وزرات دفاع و پشتیبانی، کار مهار آتش ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 278435 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=278435
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات