محمد اسماعیلی درگذشت

محمد اسماعیلی درگذشت

محمد اسماعیلی با نام اصلی «محمد علی اسماعیلی متین» که از اساتید حوزه تنبک نوازی بود، امروز ۲۲ مرداد بر اثر کهولت سن درگذشت.

به گزارش گلونی شهرام صارمی، نوازنده کمانچه، طی گفت‌وگویی با ایسنا درگذشت این هنرمند پیشکسوت موسیقی را تایید کرد و گفت که اسماعیلی فقید طی دو ماه گذشته به علت کسالت در بیمارستان بستری بوده است ولی ساعاتی پیش درگذشت.

محمد اسماعیلی ۴ شهریور سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او در سال ۱۳۳۰ توسط دایی‌های خویش مرتضی و مصطفی گرگین زاده به حسین تهرانی معرفی شد.

او در سال ۱۳۳۷ در گروه‌های موسیقی وزارت فرهنگ و هنر مشغول به کار شد. از سال ۱۳۴۳ در هنرستان موسیقی ملی مشغول تدریس شد و در سال ۱۳۴۵ سرپرستی گروه تنبک وزارت فرهنگ و هنر آن زمان را عهده‌دار شد. در سال ۱۳۴۳ به سمت هنرآموز تنبک در هنرستان موسیقی ملی به جانشینی استاد خود آموزش تنبک را عهده‌دار شد.

در دهه ۱۳۶۰ به سرپرستی فرامرز پایور (سنتور) و همراهی جلیل شهناز (تار)، علی اصغر بهاری (کمانچه) و محمد موسوی (نی)، گروه اساتید را تشکیل دادند و کنسرت‌هایی با محمدرضا شجریان و شهرام ناظری اجرا کردند.

او به دلیل خدمات و سابقه و کارهای فراوانی که در زمینه تنبک و تنبک نوازی انجام داد مدرک درجه یک هنری را از وزارت ارشاد دریافت کرد.

جزییات مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید پس از هماهنگی‌های لازم با خانه موسیقی اعلام خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دکتر کورش صفوی آسمانی شد

نصرت الله والی زاده درگذشت

پروین، خواننده غوغای ستارگان درگذشت

پایان پیام

کد خبر : 278659 ساعت خبر : 10:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=278659
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات