مخاطب سینما از فیلم استاندارد استقبال میکند
مخاطب سینما از فیلم استاندارد استقبال میکند
به گزارش گلونی سینمای ایران در یکی دوسال اخیر با اتفاقات بیسابقهای روبرو بوده است.
از پاندمی کرونا که به نوعی سینما را به تعطیلی کشاند گرفته تا اتفاقات اخیر کشور که سینما و سینماگران را مورد هجمه اساسی قرار داد.
همه و همه باعث شد که چراغ سینما کم فروغ شود.
بعد از همه این اتفاقات در اسفندماه ۱۴۰۱ فیلم فسیل به کارگردانی کریم امینی به روی پرده نقرهای سینماها رفت تا اتفاق ویژهای را در سینمای ایران در روزهای کم فروغ خودش رقم بزند.
فسیل به روی پرده آمد و تا امروز حدود ۵ میلیون نفر این فیلم را در سینما دیدهاند و حدود ۲۲۴ میلیارد تومان فروش داشته است که رقم بیسابقهای در تاریخ سینمای ایران بود.
اما نکته اصلی اینجاست که پس از موفقیت فسیل بعضی از خبرگزاریها اظهار نظرهایی را از طرف کارشناسان سینما منتشر کردند.
ماجرا از این قرار است که بعضی از فیلمسازان فروش زیاد فیلمهای کمدی در ایران را زنگ خطری برای بقیه ژانرهای سینمایی دانستند و اینکه فقط فیلم کمدی در سینمای ایران به فروش میرسد، باعث آن میشود که کارگردانان دغدغهمند به سمت ساخت فیلم کمدی بروند.
اما با یک نگاه کوتاه به آمار فروش فیلمها در سامانه سمفا میتوان به نتایج دیگر رسید.
در سال ۹۸ فیلم متری شیش و نیم حدود ۲۷ میلیارد فروش داشت که حدود ۲ میلیون و صد و شصت هزار مخاطب این فیلم را در سینما دیدند.
اگر با بلیت ۵۰ هزار تومانی این فیلم را مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که این فیلم شاید در اکران سال ۱۴۰۲ میتوانست ۱۰۸ میلیارد فروش داشته باشد.
نکته اینجاست که مخاطب سینمای ایران مخاطب باهوشی است و نشان داده است اگر فیلم خوبی اکران شود، استقبال میکند.
شاید تهیهکنندگان سینما انتظار دارند از هر فیلمی استقبال شود تا بگوییم سینما زنده است.
اما باید این مطلب را متذکر شویم مخاطب سینماروی ایرانی وقتی فیلمی استاندارد روی پرده ببیند استقبال خواهد کرد. کما اینکه فیلم فسیل هم به گفته خیلی از منتقدین یک کمدی
درست و استاندارد است.
پس ابتدا فیلم استاندارد و خوب بسازیم، سپس به دنبال استقبال از مخاطبی باشیم که برای یک شب سینما به همراه خانواده باید مبلغ قابل توجهی را هزینه کند.
جای خالی اقوام در سینمای ایران پر میشود؟
پایان پیام
نویسنده: میثم کریمی
کد خبر : 278142 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ