معرفی کتاب تناقضات نابازیگری اثر روبرت صافاریان

معرفی کتاب تناقضات نابازیگری اثر روبرت صافاریان

به گزارش گلونی کانال مرکز فرهنگی شهر کتاب نوشت: نشر مرکز شش سال بعد از انتشار کتاب سینمای عباس کیارستمی به قلم نویسنده، اکنون چرا کتاب دوّمی درباره‌ی او؟

اندکی پس از انتشار آن کتاب و بعد از مرگ غم‌انگیز عباس کیارستمی، درباره‌اش بسیار گفته و نوشته شده است؛ کتاب‌های تازه‌ای منتشر شده‌اند، منتقدان مقاله‌ها نوشته‌اند و مصاحبه‌های چاپ‌نشده‌اش به طبع رسیده است. اکنون درباره‌ی پشت صحنه‌ی فیلم‌های او و زندگی خصوصی‌اش اطلاعات خیلی بیشتری در دسترس همگان است. و فیلم جدیدی از او به نام ۲۴ فریم به نمایش درآمده است.

تناقضات نابازیگری با نظری به این همه نوشته شده و برخی مباحثی که شاید به قدر کفایت به آن‌ها پرداخته نشده باشد در این کتاب با تفصیل بیشتری مورد بحث قرار گرفته‌اند: همچون نابازیگری در فیلم‌های او، شعر و قالب کوتاه در آثارش و… کیارستمیِ جلوی دوربین.

روبرت صافاریان فارغ التحصیل رشته کارگردانی است. وی عضو هیئت داوران انجمن مستندسازان در سال ۱۳۷۶، هیئت انتخاب دومین جشنواره مستند کیش ۱۳۷۹، هیئت انتخاب سومین جشنواره مستند کیش ۱۳۸۰، هیئت داوری چهارمین جشنواره مستند کیش ۱۳۸۱، هیئت انتخاب بیستمین و بیست‌ویکمین دوره‌ جشنواره فیلم کوتاه تهران و هیئت تحریریه نشریه ادبی هنری ارمنی زبان هاندس بوده است.

صافاریان مسئول بخش «سینمای مستند در جهان» نشریه سینما-حقیقت (تخصصی سینمای مستند) بوده و مدرس «تحلیل فیلم» در موسسه آموزش عالی سوره (اصفهان)، ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ بوده است. همچنین نگارش و ترجمه ده ها نقد و مقاله درباره سینما و سینمای مستند در نشریات سینمایی کشور و شرکت در برنامه های سینمایی رادیو و تلویزیون به عنوان منتقد فیلم و کارشناس سینمای مستند از دیگر فعالیت‌های او است.

پایان پیام

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

کد خبر : 279192 ساعت خبر : 8:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=279192
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات