فیلم سینمایی لاک و تجربه بحرانی عظیم

فیلم سینمایی لاک

فیلم سینمایی لاک و تجربه بحرانی عظیم

به گزارش گلونی انتظار چند ثانیه‌ای در پشت چراغ قرمز خیابان فرصتی می‌شود تا سرنوشت لاک با چرخاندن فرمان به سمت لندن، برای همیشه عوض شود.

لاک (Locke) یک فیلم درام روانشناختی بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی و نویسندگی استیون نایت ساخته ‌شده.

در این فیلم بازیگرانی همچون تام هاردی (نقش اصلی) حضور دارند که به‌وسیله بلندگو مکالمه‌هایی بین او و دیگر شخصیت‌های داستان انجام می‌شود که صداپیشگی آن‌ها را الیویا کلمن، روث ویلسن، اندرو اسکات، بن دنیلز، تام هالند و بیل میلنر بر عهده دارند.

آیون لاک، یکی از مدیران مهم پروژه بتن‌ریزی در بیرمنگهام، درست در شب قبل از انجام پروژه، در دو راهی انتخاب شغل و خانواده‌اش یا ماندن بر سر تعهدی ناخواسته قرار می‌گیرد و همین انتخاب تا پایان داستان را به پیش می‌برد.

فیلم سینمایی لاک به جز چند صحنه ابتدایی، تماما در لوکیشنی ثابت (ماشین لاک) ساخته شده اما این یکنواختی هرگز کسالت محتوایی برای بیننده به همراه نداشته است.

در واقع بار اصلی درام قصه بر عهده فیلمنامه کار بوده است که آن نیز با دیالوگ‌های ساده اما عمیق در طی یک ساعت و نیم، ذهن بیننده را آنچنان درگیرِ فهم ماجراهای بیان شده از طریق گفت‌وگو کاراکتر نگاه می‌دارد که دیگر یکسانی لوکیشن جایی برای تأمل نخواهد داشت!

آیون لاک که خود نیز فرزند نامشروع و رها شده‌ی پدری بی‌تعهد است، حالا و درست در زمانی که قادر به تکرار گذشته‌اش برای فرزندی است که ناخواسته و به واسطه معاشرت با بتان (یکی از همکارانش که هفت ماه پیش شبی را با هم سر کرده‌اند)، در حال پا گذاشتن به دنیای مادی است، راهی را انتخاب می‌کند که پدرش در زمان تولد لاک از آن سر باز زده است.

آیون لاک در شب قبل از انجام بزرگترین پروژه کاری‌اش، در حالی که همسر و فرزندش در خانه منتظر او برای تماشای فوتبال‌اند، طی چند ساعت بحرانی عظیم را تجربه می‌کند که عواقب انتخاب نهایی‌ لاک تا همیشه با او خواهد ماند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو یا نماوا تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

کد خبر : 279021 ساعت خبر : 11:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=279021
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات