کتاب هواشناسی کوهستان منتشر شد

کتاب هواشناسی کوهستان منتشر شد

به گزارش گلونی کتاب هواشناسی کوهستان به نویسندگی محسن هاشم نژاد از سوی نشر ایران شناسی منتشر شد.

حتماً برایتان اتفاق افتاده است که برنامه کوهنوردی یا طبیعت‌گردی را بر اساس پیش‌بینی سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های هواشناسی تنظیم کرده‌اید اما هوا زودتر از پیش‌بینی دگرگون شده است. مثلاً پیش‌بینی‌ها گفته‌اند باران از ساعت ۱۳ شروع می‌شود و شما طوری برنامه چیده‌اید که ساعت ۱۳ در ارتفاع نباشید و یا از جاده‌‌های خاکی گذر کرده‌ باشید اما باران از ساعت ۱۱ گریبان شما را می‌گیرد. آیا راهی هست که متوجه این تغییرات بشویم و گرفتار باران و رعدوبرق نشویم؟

پاسخ آری هست.

شما می‌توانید مهارت‌هایی به‌دست بیاورید و با نگاه به آسمان و ابرها متوجه شوید که رگبار زودتر از پیش‌بینی‌ها به منطقه می‌رسد.

محسن هاشم‌نژاد سال‌هاست مهارت شناخت ابرها، مه‌ها و بادهای کوهستان را به کوهنوردان آموزش می‌دهد و حالا تجربه سال‌‌ها آموزش و حضور در کوهستان را در یک کتاب گردآوری کرده است.

این کتاب به‌گونه‌ای طراحی و چاپ شده تا برای کوهنوردان، امدادگران، نیروهای عملیاتی کوهستان، خلبانان و… کاربردی باشد.

تسلط بر وضعیت هوا حین برنامه کوهنوردی و طبیعت‌گردی آنجا اهمیت پیدا می‌کند که سرپرست گروه بتواند قبل از گرفتار شدن در وضعیت رعدوبرق، گروه را از منطقه خطر خارج کند یا اصلاً وارد منطقه نکند.

مطالعه این کتاب بسیار لذت‌بخش است و مفاهیم آن با عکس‌ آموزش داده شده است و برای همه دوستداران طبیعت پر از نکته و شگفتی است.

برای خرید کتاب روی این لینک کلیک کنید و با وارد کردن کد golvani01 آن را با تخفیف تهیه کنید

کتاب «هواشناسی کوهستان» در جلد شومیز و با کاغذ گلاسه تمام رنگی از سوی انتشارات ایرانشناسی منتشر شده است.

درباره این کتاب آمده است: هر شخصی که قصد فعالیت در کوهستان را دارد باید به دو شکل از اطلاعات هواشناسی مجهز باشد؛ بخش اول پیش‌بینی شرایط جوی است و بخش دوم شناخت شرایط جوی در حین حضور در کوهستان است.

کتاب «هواشناسی کوهستان» به شکل یک راهنمای کاربردی برای طبیعت‌گردان و کوه‌نوردان و به‌ویژه امدادگران، نیروهای عملیاتی کوهستان، خلبانان و سایر کاربران کوهستان طراحی و اجرا شده است.

در این کتاب مخاطبان با انواع ابرها و مه‌ها، بادهای کوهستان، تغییرات دمایی و سایر مؤلفه‌های جوی آشنا می‌شوند و این امکان را مهیا می‌کند که در صورت حضور در محیط‌های کوهستان و ارتفاعات با شناخت شرایط جوی کوهستان و تشخیص‌های میدانی، قادر به شناخت شرایط قبل از مخاطرات جوی باشند و با مدیریت و اقدامات مؤثر مانع آسیب‌های محتمل شوند.

پایان پیام

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

کد خبر : 279644 ساعت خبر : 2:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=279644
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات