کتاب هیروشیما و روایاتی از آزمایش اولین بمب اتم

کتاب هیروشیما و روایاتی از آزمایش اولین بمب اتم

به گزارش گلونی «هیروشیما» روایت پُرجزئیات و وهمناک هِرسی است از سرنوشت شش بازمانده بخت‌یار که نشریه نیویورکر نسخه ۳۱ اوت ۱۹۴۶ خود را به‌تمامی به آن اختصاص داد و دنیا را با خواندنش در بُهت فرو‌ برد.

در کانال مرکز فرهنگی شهرکتاب درباره این کتاب آمده است:

«ساعت هشت و پانزده دقیقه صبح روز ششم اوت ۱۹۴۵ رد حیات قریب به پنجاه هزار ات از روی زمین محو شد؛ با تصمیم مقامات نظامی ایالات متحده در هنگامه جنگ جهانی دوم، بمب اتم برای اولین بار در هیروشیما آزمایش شد و در پی آن هولناک‌ترین فاجعه تاریخ بشر رقم خورد.

جان هرسی، روزنامه‌نگار و نویسنده ی امریکایی که او را از پیشگامان روزنامه نگاری نوین نیز می‌دانند، چند ماه بعد به این شهر مصیبت‌زده سفر کرد تا بی واسطه و ورای آمار و ارقام خشک و بی‌روح، تصویری حقیقی و انسانی از فاجعه پیش چشم جهانیان بیاورد.»

جان هرسی سال ۱۹۱۴ در «تیانجین»، یکی از شهرهای چین چشم به جهان گشود. پدر و مادرش از مبلغان دین مسیحی بودند که برای تبلیغ به آن دیار سفر کرده بودند.

هرسی ده ساله بود که به آمریکا آمد و برای همیشه در وطن اصلیش جایگزین شد. در سال ۱۹۳۷ از «دانشگاه ییل» فارغ‌التحصیل شد و تحصیلات فوق عالی خویش را در «دانشگاه کلیر» ادامه داد.

مدتی منشی نویسنده شهیر «سینکلر لوئیس» بود و در این مدت با ادبیات آشنایی بیشتری پیدا کرد. بعدها سردبیر مجله «تایم» گردید و مدتی هم پس از آن سردبیری «لایف» به او واگذار گردید.

در سال ۱۹۴۵ به علت نوشتن کتاب «ناقوسی برای آدانو» جایزه پولیتزر را دریافت کرد و بدین ترتیب مقام ادبی خویش را استوار و محرز نمود. اثر مشهور دیگر هرسی کتاب «دیوار» است.

هرسی در ۲۴ مارس ۱۹۹۳ در سن ۷۸ سالگی در کی وست، فلوریدا درگذشت.

کتاب هیروشیما را می‌توانید از این لینک تهیه کنید.

معرفی سایر کتاب‌ها را اینجا بخوانید

پایان پیام

کد خبر : 279212 ساعت خبر : 9:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=279212
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات