۴ فیلم برتر سینمایی سال ۲۰۲۳

۴ فیلم برتر سینمایی سال ۲۰۲۳

تنها با گذشت هشت ماه، سال ۲۰۲۳ مملو از فیلم‌هایی است که باید ببینید؛ فیلم‌هایی که قلب و روح شما را مجذوب خود می‌کنند، وارد می‌کنند و درگیر می‌شوند.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۳، از نمایش‌های پرفروش، درام‌های پراحساس شخصیت‌ها، برخوردهای غیرمنتظره بین‌المللی، و بازگشت قهرمانان افسانه‌ای، نشان‌دهنده وسعت باورنکردنی چشم‌انداز سینمایی کنونی هستند. در این قسمت به معرفی ۴ فیلم پر طرفدار سال ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت:

۴ فیلم برتر سینمایی سال ۲۰۲۳؛ فیلم مگان
۴ فیلم برتر سینمایی سال ۲۰۲۳؛ فیلم مگان

فیلم مگان:

تاریخ اکران: ۱۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۳دی ماه ۱۴۰۱)

ژانر: تریلر، ترسناک، علمی تخیلی

کارگردان: جرارد جانستون (Gerard Johnstone)

نقد و بررسی فیلم:

این فیلم، با موفقیتی که در فروش خود کسب کرد، توانست با بودجۀ ۱۲ میلیون دلاری، به فروش ۹۱.۹ ملیون دلار برسد و به یکی از برترین فیلم‌های سودآور چند سال اخیر تبدیل بشود.

نمرات اولیه فیلم ترسناک و علمی تخیلی

Rotten Tomatoes از ۳۴ نقد: ۹۷ در صد

Metacritic: از ۱۹ نقد ۷۳ درصد

«هالیوود ریپورتر» این فیلم را «به یک اندازه مرموز و مضحک» می‌خواند و جلوه‌های ویژه آن را «درجه یک» توصیف می‌کند. منتقد «امپایر» از بازی «الیسون ویلیامز» و «وایولت مک‌گرا» تمجید می‌کند و به فیلم امتیاز ۴ از ۵ را می‌دهد.

The Expendables 4
The Expendables 4

The Expendables 4

کارگردان: Scott Waugh

تاریخ اکران: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲

بی‌مصرف‌ها ۴ یک فیلم اکشن آمریکایی آماده اکران برای سال ۲۰۲۳ به کارگردانی اسکات وا با فیلمنامه اسپنسر کوهن، مکس آدامز و جان جوزف کانولی است. این چهارمین قسمت از سری فیلم‌های بی‌مصرف‌ها و دنباله‌ای بر بی‌مصرف‌ها ۳ (۲۰۱۴) محسوب می‌شود، فیلمنامه این پروژه بر اساس شخصیت‌های دیوید کالاهام ساخته شده‌است.

بازیگران اصلی این فیلم جیسون استاتهام، مگان فاکس دولف لاندگرن، فیفتی سنت، ایکو اویس، تونی جا، جیکوب اسکیپیو، رندی کوچار، لوی ترن، ادی هال،سیلوستر استالونه و اندی گارسیا هستند. بی‌مصرف‌ها این بار  مقابل یک دلال اسلحه که قدرت یک ارتش را دارد قرار می‌گیرند.

مأموریت غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول
مأموریت غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول

Mission: Impossible 7 – Dead Reckoning: Part 1

تاریخ اکران: ۱۴ جولای ۲۰۲۳ (۲۳ تیر ۱۴۰۲)

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: کریستوفر مک‌کوئری (Christopher McQuarrie)

مأموریت غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول، یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر اکشن و جاسوسی است که در سال ۲۰۲۳ اکران می‌شود.

روزشمار مرگ دنباله‌ای بر فیلم مأموریت: غیرممکن – فال‌اوت (۲۰۱۸) است و در مجموع هفتمین فیلم از سری فیلم‌های مأموریت غیرممکن به‌شمار می‌آید. بعد از فیلم ملت سرکش و فال‌اوت، این سومین فیلم از این سری می‌باشد که کریستوفر مک‌کوری آن را کارگردانی کرده است. تام کروز در نقش ایتن هانت نقش خودش را مجدداً تکرار می‌کند.

۴ فیلم برتر سینمایی سال ۲۰۲۳؛ قاتلان ماه گل
۴ فیلم برتر سینمایی سال ۲۰۲۳؛ قاتلان ماه گل

Killers of the Flower Moon

تاریخ اکران: مه ۲۰۲۳ (اردیبهشت/خرداد ۱۴۰۲)

ژانر: وسترن، جنایی

قاتلان ماه گل درام جنایی وسترن با تهیه‌کنندگی و کارگردانی مارتین اسکورسیزی است که به‌زودی در سینما ها اکران‌می‌شود. فیلم‌نامه آن را اریک راث بر اساس کتابی با همین نام اثر دیوید گرن نوشته است که به داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای ایالت اکلاهما در دهه ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیلهٔ سرخ‌پوستِ اوسیج‌‌ها می‌پردازد.

فیلم قاتلان ماه گل جزو جدیدترین آثار مارتین اسکورسیزی است که در لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. این فیلم با الهام از کتابی با همین اسم و به قلم دیوید گرن ساخته شده است. داستان این فیلم در دهه ۱۹۲۰ میلادی روایت می‌شود و درباره قبیله‌ای در شمال شرقی اوکلاهمای آمریکا است که به طرز عجیبی کشته می‌شوند.

این مسئله باعث جلب توجه FBI می‌شود و یک مأمور جوان به دنبال حل کردن معمای این قتل می‌رود. فیلم قاتلان ماه گل یکی از فیلم‌هایی که در سال ۲۰۲۳ اکران می‌شوند و بسیاری از دوستداران سینما بی‌صبرانه منتظر آن هستند.

احتمال دارد که در ماه مه در جشنواره فیلم کن به نمایش درآید سپس برای اکران عمومی آماده شود. شاید این جزو بهترین فیلم های جدید امسال که دیدنش را به شدت به شما توصیه می‌کنیم.

منبع: مجله سبک زندگی

آگهی در گلونی

کد خبر : 279013 ساعت خبر : 4:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=279013
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات