بررسی کتاب «درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی» در عصر بخارا

بررسی کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی در عصر بخارا

به گزارش گلونی به مناسبت انتشار کتاب «در آمدی بسیار کوتاه بر شوخی» تالیف نوئل کارول، ترجمه دکتر صالح طباطبایی، بیست و یکمین نشست از سلسله جلسات عصر سه‌شنبه‌های مجله بخارا به نقد و بررسی این کتاب اختصاص یافته است.

این نشست در ساعت شش بعدازظهر سه‌شنبه بیست و سوم آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور: دکتر حسن عشایری، دکتر مجید پروانه‌پور، دکتر صالح طباطبایی و علی دهباشی در تالار هنری نقش برگزار می‌شود.

فیلسوف تحلیلی معاصر نوئل کارول در کتاب «درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی» نخست کوشیده است تا پنج نظریه فلسفی مهمی را که درباره شوخی پیش کشیده شده‌اند یک به یک بررسی و نقاط قوت و ضعف هر یک را مشخص کند؛ سپس به نسبت میان شوخی، هیجان و شناخت کارکرد شوخی در برآوردن برخی از نیازهای حیاتی ادمی پرداخته است و در پایان رابطه میان شوخی و اخلاق و آرا مختلف را در این باره بررسی کرده است.

در این مراسم کتاب مورد بحث برای علاقمندان عرضه می‌شود.

مرکز هنری نقش: خیابان ولی‌عصر، ابتدای پارک ساعی، جنب شهر کتاب، پلاک ۲۱۶۹

کتاب درآمدی بسیار کوتاه بر شوخی

گفتنی است نوئل کرول (به انگلیسی: Noël Carroll) فیلسوف آمریکایی، نظریه‌پرداز هنر و سینما و روزنامه‌نگار است که از مهم‌ترین چهره‌های فلسفه هنر معاصر در نظر گرفته می‌شود.

او دکترای مطالعات سینمایی خود را در سال ۱۹۷۶ از دانشگاه نیویورک و با دفاع بر روی تز تحلیل فیلم ژنرال باستر کیتون دریافت کرد، همچنین، دکترای فلسفه‌اش را در سال ۱۹۸۳ از دانشگاه ایلینوی شیکاگو دریافت کرد.

او اغلب به خاطر فعالیتش در زمینه‌های فلسفه هنر و تئوری رسانه‌ها شناخته می‌شود، اما به عنوان یک روزنامه‌نگار نیز مقلات بسیاری در نشریات شیکاگو ریدر، تالار هنر، در زمان ما، مجله رقص، اخبار هفتگی سوهو و صدای روستا منتشر کرده است.

او از سال ۲۰۰۲ به عنوان استاد ممتاز (distinguished professor) در دانشگاه شهری نیویورک (CUNY) به تدریس و پژوهش مشغول است.

اخبار رسانه را از این لینک بخوانید

پایان پیام

کد خبر : 281051 ساعت خبر : 11:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281051
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات