درخواست وزیر از کمیته آلودگی هوا

درخواست وزیر از کمیته آلودگی هوا

به گزارش گلونی وزیر آموزش و پرورش اخیراً درباره تعطیلی مدارس در روزهایی که هوا آلوده است حرف‌هایی زده که بخش‌هایی از آن قابل توجه است. از چه نظر؟ الان خودتان می‌فهمید!

جناب وزیر گفتند: «به هیچ عنوان در هیچ شرایطی رای به غیرحضوری شدن مدارس نمی‌دهیم و خواهشم از کمیته آلودگی هوا این است که به این سیاست راهبردی دولت توجه کند.» یعنی وزیر محترم می‌خواهد در هر شرایطی دانش‌آموزان درس بخوانند و طوری هم خواهش کرده [شما بخوانید دستور داده] که انگار اگر کمیته اضطرار آلودگی هوا مدارس را تعطیل اعلام نکند، آلودگی هوا برای فرزندانمان ضرری نخواهد داشت! نمی‌دانیم چرا ایشان در این بخش از حرف‌هایشان از «به هیچ عنوان» و «در هیچ شرایطی» استفاده کرده‌اند، چون در باقی حرف‌هایشان کمی شل کرده‌اند و گفته‌اند:

«جایی که امکان و انتخاب بین مدارس و صنایع است حتما اولویت ما فعالیت مدارس است. صنایع مدتی خاموش شود تا آلودگی هوا برطرف شود و اگر این امکان وجود ندارد ما آماده غیرحضوری شدن مدارس هستیم اما به شرطی که از قبل به ما اعلام شود.»

آقای وزیر در ادامه هم گفتند که طی مکاتبه‌ای از رئیس سازمان محیط‌زیست خواستم تا الگوی تجربه شده آلودگی هوا را به ما بدهند تا بدانیم در چه روزهایی در سال‌های گذشته آلودگی هوا باعث تعطیلی مدرسه شده است؛ اینگونه برنامه‌ریزی می‌کنیم و پیش‌پیش خودمان اعلام می‌کنیم اگر هوا آلوده شد فضای مجازی آماده خدمت باشد.

سازمان محیط‌زیست جواب وزیر آموزش و پرورش را داده و اطلاعات مورد نظرشان را تقدیم کرده اما به این سوال می‌شود همین‌قدر خلاصه هم جواب داد که هرچه هوا سردتر و ساکن‌تر باشد، آلوده‌تر هم خواهد بود. چون هنوز سوخت مناسبی تولید نمی‌کنیم، تردد وسایل نقلیه زیاد است، وضعیت حمل‌ونقل عمومی افتضاح است، درختان را قطع می‌کنیم، پسماندسوزی می‌کنیم، گاهی مازوت می‌سوزانیم و در کل هیچ کسی کار خاصی برای رفع مشکلات انجام نداده است؛ و در این شرایط تمام امیدمان به وزش باد است.

پایان پیام

نویسنده: روح‌ الله احمدی

مریم نادری؛ آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت انسان

کد خبر : 281089 ساعت خبر : 10:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281089
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات