این اشک شوق است

این اشک شوق است

به گزارش گلونی برای منی که هر روز اخبار مربوط به محیط‌زیست را مرور می‌کنم عجیب است که چطور دو خبر خیلی مهم و خوشحال‌کننده را ندیده بودم! دو خبری که اتفاقاً مربوط به یک روز هم بودند.

در آن روز میمون و مبارک، علیرضا زاکانی شهردار خیلی محترم تهران گفتند: «به دوره‌ای رسیدیم که طرح جامع شهر بازنگری و مشکلات به حداقل برسد که باید اعلام کنم با این نگاه و برنامه در آینده‌ای نزدیک تهران با مشکلات ترافیک و آلودگی هوا خداحافظی می‌کند.»

شما را نمی‌دانم اما من پس از شنیدن این خبر، از فرط خوشی منهدم شدم. البته نفهمیدم وقتی ایشان می‌گویند «تهران آینده باید با آلودگی هوا، ترافیک و سستی زمین خداحافظی کند» چه زمانی را برای خداحافظی در نظر گرفته‌اند؟

یعنی منظورشان از «آینده» چه موقعی است؟ یعنی بعد از چند سال تهران با آلودگی هوا، ترافیک و سستی زمین خداحافظی می‌کند؟ آیا قبل از خداحافظیِ جناب شهردار با شهرداری است یا بعدش!؟

در همان روز میمون، وزیر صمت هم گفت: «باید به سمت تولید خودروهای هوشمند در کشور حرکت کنیم بنابراین از امروز به مردم از تولید خودروهای هوشمند خبر می‌دهم.» در ادامه هم گفتند: «در حال حاضر من نگران تولید خودروی برقی در کشور نیستم چون این موضوع در کشور آغاز شده است، بلکه باید به سمت تولید خودروهای هوشمند در کشور حرکت کنیم و از این پس باید‌ در این باره صحبت کنیم و لذا از امروز به مردم خبر از تولید خودروهای هوشمند را می‌دهیم.»

شما از شنیدن این دو خبر کیف نکردید؟ من که نیشم تا بناگوشم باز شد و اشک شوق در چشمانم حلقه زد.

البته کمی هم ناراحتم که این اخبار را چند روز دیرتر خواندم. اگر این اخبار را همان روز خوانده بودم، لازم نبود یک هفته به خاطر آلودگی هوا چشمانم بسوزد و از آنها اشک راه بیفتد.

یک نفر بیاید سفیدنمایی کند

پایان پیام

نویسنده: روح‌الله احمدی

کد خبر : 281625 ساعت خبر : 10:58 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281625
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات