حرکت خوب ایرانسل در مدیریت مصرف آب

حرکت خوب ایرانسل در مدیریت مصرف آب

به گزارش گلونی، شرکت ایرانسل در سومین گزارش سالانه پایداری‌اش درباره مدیریت مصرف آب و مدیریت اثرات زیست محیطی نکاتی را آورده است.

دکتر مریم محمدی روزبهانی، دانشیار آلودگی‌های محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز درباره این گزارش و مدیریت مصرف آب و مدیریت اثرات زیست محیطی نوشت:

در بخش مدیریت اثرات زیست محیطی عنوان شده است که ریسک‌های زیست محیطی در بخش‌های اقدامات غیرمسوولانه محیط زیست و به کار نگرفتن  دستورالعمل‌های زیست محیطی را مدنظر قرار می‌دهد.

همچنین به مدیریت مصرف انرژی، تاثیرات اقلیمی، آب و هوایی و مدیریت پسماند می‌پردازد.

اما نکاتی که باید سفاف‌‌تر بیان شود این است که اقدامات غیرمسوولانه کجا رخ می‌دهد و دستورالعمل‌های زیست محیطی کجا انجام می‌شود و کجا انجام نمی‌شود؟

مدیریت مصرف انرژی دربخش آب، سوخت، درون سازمانی با عدد و رقم در سایت‌های مختلف ایرانسل بیان گردد. کاهش گازهای گلخانه‌ای به صورت پروژه‌های صورت گرفته همراه با نتایج واقعی بیان شود.

در بخش مدیریت پسماند اقدامات صورت گرفته در کدام زیر بخش‌هاست و شامل چه نوع موادی است؟

در بحث ریسک‌های پایداری سازمان در حوزه زیست محیطی فقط شرح وضعیتی که باید باشد و‌ یا مخاطرات بیان شده‌اند ‌و‌ بحث و راهکار ارایه نشده است.

حرکت خوب ایرانسل در مدیریت مصرف آب

در بخش مدیریت مصرف آب مدیریت مصرف آب و گزارش آن از سال ۱۳۹۹ اقدام مثبتی به شمار می‌رود.

قطعا با توجه به شرایط خشکسالی و قرار گرفتن بخش‌های زیادی از کشور در کمربند خشک و بیابانی، اهمیت این امر دو چندان می‌گردد.

باتوجه به شرایط دور کاری در سایت‌های اداری ایرانسل و مراکز داده، آمار مصرف آب در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ دو درصد افزایش داشته و در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ هفت درصد افزایش داشته است. قطعا این افزایش به شرایط دورکاری قبلی مرتبط است، اما آیا در تمام مراکز داده دور کاری وجود داشته است؟

نظارت دقیق بر الگوی مصرف آب چگونه اعمال شده است؟ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در چه خصوص دقیقا صورت گرفته است؟  راهکارهای عملی که تا کنون شرکت ایرانسل استفاده نموده چه مواردی بوده‌اند؟

پایان پیام

پایداری در کسب و کار چیست؟ نگار قدیمی توضیح می‌دهد

کد خبر : 281466 ساعت خبر : 10:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281466
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات