رها سازی ۴۰ قطعه سهره طلایی در طبیعت شهرستان آستارا

رها سازی ۴۰ قطعه سهره طلایی در طبیعت شهرستان آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا از توقیف ادوات صیادی ۶ نفر متخلف در حین زنده گیری پرنده سهره طلایی در شهرستان مرزی آستارا خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌ زیست گیلان محمدرضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفت: «حسب‌ گزارش‌های واصله و با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط‌ زیست شهرستان آستارا ۶ متخلف زنده گیری پرندگان که به صورت غیر مجاز در اراضی کشاورزی و چمنزارهای شهرستان در حال صید پرنده سهره طلایی بودند، توسط مامورین دستگیر و از متخلفین چندین تور صیادی، قفس و تعداد ۴۰ قطعه پرنده سهره طلایی کشف و ضبط گردید.»

سلامی با هشدار به متخلفین اظهار داشت: «در سالجاری مجوزی برای صید سهره طلایی صادر نشده است. لذا یگان حفاظت محیط‌زیست آستارا در صورت مشاهده تخلف با متخلفین بدون هیچگونه اغماضی برخورد خواهد نمود.»

ایشان از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده صید این پرنده زیبا و خوش آواز مراتب را به اداره محیط‌ زیست شهرستان اطلاع رسانی کنند.

سهره کوچک جثه و اندکی کوچک‌تر از گنجشک با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و نسبتاً باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه‌های سفید، گرده قهوه‌ای یا خاکستری، بال‌های سیاه رنگ با نوار زرد کاملاً مشخص در بال‌ها، سینه‌ای به رنگ نخودی و پاهای تیره رنگ هستند.

این پرنده توانایی زیستن تا ارتفاع ۲۰۰۰ متر را هم دارد.

در سال‌های اخیر با شدت گرفتن نظارت بر بازارهای پرنده‌فروشی و افزایش مبلغ جریمه‌ها، از زنده‌گیری این پرنده تا حدودی کاسته شده است ولی همچنان به راحتی می‌شود سهره را تهیه کرد.

سهره طلایی یک پرنده خانگی نیست که از آن در قفس نگهداری کرد و به طبیعت تعلق دارد.

با تمام تلاشی که محیط‌بانان می‌کنند اما تا مردم نخواهند همین روند ادامه خواهد داشت‌. مردم باید از نگهداری این پرنده که شمار آن هرسال کمتر می‌شود پرهیز کنند.

سهره طلایی صدایی بی‌نظیر در میان سهره‌های ایران دارد

پایان پیام

کد خبر : 281434 ساعت خبر : 9:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281434
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات