نگاهی به زندگی پاتریشیا کرون

نگاهی به زندگی پاتریشیا کرون

به گزارش گلونی خانم پاتریشیا کرون در ۱۹۴۵ در دانمارک و در یک خانواده متوسط و البته کتاب‌خوان به دنیا آمد و در دبیرستان بود که متوجه شد دلباخته نوشتن است.

در همان نوجوانی کتاب گیلگمش دری بود که او را به سوی مطالعه تمدن‌ها و فرهنگ‌های باستانی در خاورمیانه و نهایتا اسلام‌شناسی کشاند.

کرون تحصیل دانشگاهی خود را در رشته تاریخ دانشگاه کپنهاگ آغاز کرد. بعد از گذراندن این دوران بود که به دلایل شخصی تصمیم گرفت تا دانمارک را به مقصد انگلستان ترک کرده و همین باعث شد تا در کالج گینکزدر دانشگاه آکسفورد درباره تاریخ اروپا با تکیه بر روابط دولت و کلیسا به تحصیل و تحقیق بپردازد.

در همان حین بود که متوجه شد، می‌تواند در مدرسه مطالعات آفریقایی و آسیایی لندن (سواس) به مطالعه تاریخ خاورمیانه از ظهور اسلام تا عصر جدید مشغول شود.

بعد از سپری کردن این دوره با اینکه در ابتدا قصد بازگشت به دانمارک را داشت، در انگلستان ماند. چراکه بورسی برای مقطع دکتری به وی تعلق گرفت و کرون توانست رساله‌اش را با راهنمایی برنارد لوئیس راجع‌به موالی در دوره آغازین عصر اسلامی آغاز کند.

پاتریشیا کرون در ۱۹۷۱ چون پدرش را در بستر بیماری یافت، تصمیم گرفتند هردو به آرزوی دیرین پدر جامه عمل پوشانده و به آبادان، شیراز و تخت جمشید، اصفهان و تهران سفر کنند.

دو سال بعد کرون به سواس بازگشت تا فارسی یاد بگیرد و گفتنی است که ایشان عربی، لاتین، عبری، فرانسه، آلمانی و یونانی نیز تسلط دارند.

در سال ۱۹۷۴ تا سه سال بعد از آن در مدرسه مطالعات آفریقایی و آسیایی لندن مشغول به کار و بعد از به ترتیب به کمبریج و پرینتستون رفت.

تز آثار او که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به تاریخ اندیشه سیاسیدر اسلام،  مقنع و سپید‌جامگان و جامعه‌های ماقبل صنعتی اشاره کرد.

این خاورشناس و تاریخ‌دان برجسته در سال ۲۰۱۵ در نیوجرسی آمریکا از دنیا رفت.

زندگینامه مختصر ژرژ دومزیل

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

کد خبر : 281812 ساعت خبر : 8:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281812
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات