کاشت نهال سرخدار و شمشاد در هیرکانی

کاشت نهال سرخدار و شمشاد در هیرکانی

به گزارش گلونی به همت تشکل مردمی حافظان هیرکانی و با حضور پرشور جمعی از علاقه‌مندان به محیط‌زیست، در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ تعداد زیادی نهال سرخدار و شمشاد در جنگل‌های مرتفع ویسرود، از توابع شهرستان شفت در استان گیلان کاشته شد.

در این پویش مردمی، حدود ۱۵۰ نفر از فعالان محیط‌زیست و دوست‌داران جنگل‌های هیرکانی از شهرها و استان‌های مختلف گردهم آمده بودند و با شوق و شور فراوان از روز قبل در گیلان حضور داشتند و آماده‌به‌کار بودند.

تعدادی از مسئولان منابع طبیعی، فرمانداری شفت، جنگلبانان و بومیان منطقه نیز در این برنامه حضور داشتند.

با شروع برنامه، حدود ۱۳۰ نفر عزیزان با حمل نهال‌های سرخدار و شمشاد، و تجهیزات کاشت نهال مثل بیل و بیلچه حدود دو کیلومتر در مسیری پرشیب و چالشی و در شرایط گل‌آلود و لغزنده پیمایش کردند.

بعد از حدود دو ساعت پیمایش، آن هم همراه با حمل تجهیزات و گلدان‌های سنگین، به محل کاشت نهال‌ها در دامنه‌های مرتفع و پرشیب منطقه رسیدند که از قبل برای این کار در نظر گرفته شده بود.

پیمایشی سخت و سنگین اما جذاب و شیرین؛ به شیرینی حفظ سرسبزی جنگل‌های هیرکانی!

با توجه به دقت در جایابی مناسب و پرشیب بودن دامنه‌های جنگلی، کاشت تمام نهال‌ها حدود دو ساعت طول کشید و بعد از آن همگی سرخوش از عشقی که به هیرکانی دارند به سمت پایین راه افتادند.

جنگلبانان عزیز در کاشت درخت‌ها و رفت‌وآمد در مسیر لغزنده و چالشی کنار شرکت‌کنندگان بودند و به آنها کمک می‌کردند.

طی هماهنگی‌های انجام شده با ارگان‌های مربوطه و توجیه جوامع محلی و روستایی، برای حفظ مشارکتی و بهتر از این نهال‌ها برنامه‌ریزی شده است.

سرخدار و شمشاد از گونه‌های بومی دیرزی و پراهمیت جنگل‌های هیرکانی هستند و حفظ آنها از اولویت‌های جنگل‌داری و حفظ محیط‌زیست است.

لازم به ذکر است که در این برنامه علاوه بر کاشت نهال‌های سرخدار و شمشاد، بذرهای شاه‌بلوط نیز در پایین‌دست و نزدیکی روستای ویسرود کاشته شد.

درباره درخت سرخدار در گلونی بیشتر بخوانید

پایان پیام

کد خبر : 281598 ساعت خبر : 1:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات