کتاب فیروز شاهنامه منتشر شد

کتاب فیروز شاهنامه منتشر شد

به گزارش گلونی در کانال بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار درباره کتاب فیروز شاهنامه آمده است:

«انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار کتاب فیروز شاهنامه را منتشر کرد.

فیروزشاه‌نامه قصه‌ای عامیانه درباره جنگ‌های فیروزشاه، پسرِ داراب (شاه ایران)، و دلاوری‌های فرزندش، بهمن، است و دنباله کتاب دوجلدی داراب‌نامه محمد بیغمی (تصحیح ذبیح‌الله صفا) محسوب می‌شود و منبعی مهم برای بررسی‌های زبانی و تحقیق در تاریخ اجتماعی ایران و فرهنگ مردم در قرن‌های هشتم و نهم هجری است.

این قصه دارای بنمایه‌های عیاری، با زبانی ساده و بیانی گیرا نوشته شده و فضای آن فضای ایران باستان است و نوادگان رستم و زال در آن حضور دارند. این کتاب که بر اساس یگانه‌نسخه خطی موجود در دانشگاه اوپسالا تصحیح شده، از آغاز برای نقل کردن در جمع مردم نوشته شده است.

[فیروزشاه‌نامه: دنباله داراب‌نامه بر اساس روایت محمّد بیغمی، به کوشش ایرج افشار و مهران افشاری، تهران: انتشارات دکتر محمود افشار، ۱۴۰۲]

علاقه‌مندان می‌توانند از پانزدهم تا بیست و نهم آذرماه، این کتاب را با ۳۰٪ تخفیف از دفتر مرکزی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار تهیه کنند.

برای سفارش‌های بیش از سیصد هزار تومان ارسال رایگان است.

تلفن مرکز پخش و فروش: ۲۲۷۱۷۱۱۴-۲۲۷۱۶۸۳۲»

گفتنی است این اثر گذشته از آن که یکی از نمونه‌های برجسته نثر ساده فارسی است و فواید لغوی و زبانی بسیار از آن عاید می‌شود، از لحاظ بررسی تاریخ اجتماعی و وضع زندگی مردم ایران در قرن نهم و حتی پیش‌تر از آن، متنی بسیار ارزشمند است.

معرفی سایر کتاب‌ها را در گلونی بخوانید

پایان پیام

کد خبر : 281503 ساعت خبر : 11:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281503
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات