آلمان سوخت فسیلی را کم کرد

آلمان سوخت فسیلی را کم کرد

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آلمان در سال ۲۰۲۳ به دلیل عوامل مختلفی بود، از جمله:

  • کاهش شدید تولید برق از زغال سنگ
  • کاهش تولید در شرکت های انرژی بر
  • افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر

به گزارش گلونی گاردین نوشت: در سال گذشته، انتشار گازهای گلخانه‌ای آلمان به کمترین میزان در ۷۰ سال اخیر رسید، زیرا بزرگترین اقتصاد اروپا وابستگی خود به زغال‌سنگ را کاهش داد.

یک مطالعه نشان داد که آلمان در سال ۲۰۲۳، ۷۳ میلیون تن کمتر از سال قبل گازهای گلخانه ای منتشر کرد.

این گزارش نوشت که کاهش انتشار عمدتاً ناشی از کاهش شدید تولید برق از زغال‌سنگ بود که باعث کاهش ۴۶ میلیون تن انتشار CO2 شد.

بر اساس اعلام آژانس شبکه فدرال، تولید برق از منابع تجدیدپذیر برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۰ درصد کل بود، در حالی که سهم زغال‌سنگ از ۳۴ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافت.

آلمان سوخت فسیلی را کم کرد

آلمان پس از حمله روسیه به اوکراین و قطع عرضه گاز توسط مسکو به زغال‌سنگ متوسل شد. اما از آن زمان، آلمان به طور قابل توجهی استفاده خود از سوخت‌های فسیلی را کاهش داده است.

این رکورد انرژی های تجدیدپذیر آلمان را در راستای هدف خود برای تولید ۸۰ درصد برق خود از انرژی باد و خورشید تا سال ۲۰۳۰ قرار داده است.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آلمان در سال ۲۰۲۳ یک موفقیت مهم است. این موفقیت نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در تلاش های آلمان برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. با این حال، این موفقیت باید پایدار باشد و نباید منجر به عواقب منفی اقتصادی یا زیست محیطی شود.

پایان پیام

مصرف زیاد سوخت فسیلی اقلیم را تغییر داده است

کد خبر : 282167 ساعت خبر : 10:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282167
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات