از عودلاجان تا هیرکانی

از عودلاجان تا هیرکانی

آموزش و آشنایی با محیط زیست به دانش‌آموزان علاقه‌مند

به گزارش گلونی هفته گذشته شرکت آرین پارس موتور تولید کننده خودرو لاماری ایما در راستای بخشی از مسئولیت اجتماعی خود، با مشارکت گلونی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان «آشنایی با جنگل‌های هیرکانی» نمود.

از آنجا که پرداختن به مسئولیت‌های اجتماعی، همواره بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت برندهای معتبر در جهان است، شرکت آرین پارس موتور (لاماری) این کارگاه را با هدف آشنایی دانش‌آموزان منطقه جنوب شهر تهران در منطقه کم‌برخوردار امام‌زاده یحیی در عودلاجان تشکیل داد.

مرال یا گوزن قرمز در کنار شوکا و گوزن زرد سه گونه خاص گوزن ایرانی به شمار می‌روند که بر اساس جدیدترین اطلاعات، جمعیت آن در کشورمان رو به کاهش است.

برند لاماری با توجه به نماد و هویت بصری خود که ملهم از گوزن بوده؛ حمایت از مرال ایرانی را به عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود آغاز کرده است.

از عودلاجان تا هیرکانی

در همین راستا این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با زیستگاه اصلی گوزن‌ها که استان‌های گلستان، مازندران و گیلان است تشکیل شد‌.

البته هدف از انجام چنین برنامه و پویشی، برانگیختن حساسیت و دغدغه‌مند کردن نسل امروز جامعه نسبت به محیط زیست و لزوم توجه و جلوگیری از تخریب زیستگاه‌های جانوری ایران و تلاش برای حفظ تنوع زیستی کشور نیز هست.

نباید فراموش کرد که در سرزمینی که از لحاظ اکولوژیکی «خشک» محسوب می‌شود حفاظت از موجودیت جنگل‌های آن به تنهایی ارزش حیاتی دارد.

اگر نسل امروز، کودکان و نوجوانان این سرزمین ارزش جنگل‌های هیرکانی را به عنوان بخشی بی نظیر از میراث‌های طبیعی ایران که طی میلیون‌ها سال در دل طبیعت به وجود آمده‌اند، درک کنند، شاید بتوان به حفظ و حراست این جنگل‌های ارزشمند برای نسل‌های آتی ایران زمین امیدوار بود.

پایان پیام

نویسنده: نوید ولی زاده

بلوط های هیرکانی را بشناسید؛ سه درخت بلند و زیبا

کد خبر : 281986 ساعت خبر : 12:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=281986
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات