دو کوهنورد زن در سبلان جان باختند

دو کوهنورد زن در سبلان جان باختند

به گزارش گلونی فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: عملیات امداد و نجات برای یافتن سه کوهنورد مفقود شده در دامنه‌های سبلان با تلاش تیم‌های تخصصی کوهستان ادامه داشت که پیکر دو کوهنورد زن در سرمای زمستانی کوهستان پیدا شد.

فرماندار مشگین‌شهر با بیان اینکه حال عمومی کوهنورد سوم نیز وخیم گزارش شده است، از کوهنوردان خواست تا با توجه به فصل زمستان و شدت گرفتن بارش‌ها، از صعود به سبلان تا مساعد شدن شرایط جوی پرهیز کنند.

هر سه کوهنورد بالای پنجاه سال سن داشته‌‌اند.

وی همچنین از کوهنوردان خواست تا در صورت فعالیت کوهنوردی با همراهی و اطلاع قبلی به هیأت کوهنوردی و همچنین تیم‌های امداد و نجات اقدام به صعود کنند.

کوهنوردی در زمستان

کوهنوردی در زمستان می‌تواند یک تجربه بسیار لذت‌بخش و چالش‌برانگیز باشد. با این حال، مهم است که قبل از شروع صعود، نکات ایمنی را رعایت کنید.

لباس‌های گورتکس برای فعالیت‌های در فضای باز در شرایط آب و هوایی نامساعد بسیار مناسب هستند. این لباس‌ها می‌توانند شما را از خیس شدن در باران یا برف محافظت کنند و همچنین از تعریق بیش از حد بدن جلوگیری کنند.

چند توصیه:

  • از صعود در شرایط نامناسب جوی خودداری کنید. اگر برف سنگینی باریده است، باد شدید می‌وزد یا دید کم است، بهتر است از صعود خودداری کنید.
  • از تجهیزات مناسب استفاده کنید. شما به لباس‌های گرم، کفش‌های کوهنوردی زمستانی، باتوم کوهنوردی، کلاه، دستکش و عینک آفتابی نیاز دارید. همچنین باید یک تجهیزات نجات در بهمن داشته باشید.
  • قبل از صعود، برنامه‌ریزی کنید. مسیر را بررسی کنید و مطمئن شوید که اطلاعات هواشناسی را بررسی کرده‌اید.
  • از مسیرهای شناخته شده استفاده کنید. اگر مسیری را نمی‌شناسید، از یک راهنما کمک بگیرید.
  • از تجهیزات اضافی مانند یک کیت بقا و یک چراغ قوه همراه داشته باشید.

پایان پیام

صعود به اشترانکوه و بهمن‌هایی که قربانی می‌‌‌گیرد

کد خبر : 282185 ساعت خبر : 7:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282185
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات