استاد مهربان رادیو

استاد مهربان رادیو

به گزارش گلونی رضا ساکی در پستی در اینستاگرام نوشت:

صبح شنبه بود و تازه به رادیو ارگ (تهران) رسیده بودم که پروانه طهماسبی از تهیه‌کنندگان رادیو را دیدم. گفت: «رضا ساکی خدا به دادت برسه، استاد مانی از دستت شاکیه» گفتم: «از دست من؟ چه کار کردم مگه؟» گفت: «نمی‌دونم ولی انگار برنامه دیروز رو شنیده».

سریع خودم را رساندم به گروه صبحگاهی و ماجرا را به مدیرگروه، فرامرز اکرمیه گفتم. اصلا فکر نمی‌کردم استاد مانی شنونده برنامه باشد و نمی‌دانستم چرا شاکی شده است. با مشورت با فرامرز تصمیم گرفتم خودم بروم و بپرسم.

استاد مهربان رادیو

مسئله مهم بود چون کسی که برنامه را شنیده بود و درباره‌اش نقد داشت جواد مانی بود. پس بدون تاخیر رفتم و در زدم و وارد اتاقش شدم و سلام کردم. گفت: «سلام. حالا کارت به جایی رسیده است که برنامه گل‌ها را طنز می‌کنی؟» تازه فهمیدم قصه از کجا آب می‌خورد.

روز گذشته یک آیتم درست کرده بودیم و مجید رحمتی و طوفان مهردادیان ادای دو نوازنده را درآورده بودند که دارند تنبک و کمانچه می‌زنند و شوخی کرده بودیم با برنامه‌های دونوازی، که برای استاد مانی تداعی‌کننده «گل‌ها» بود.

تلاش کردم خدمت‌شان بگویم که قصدمان چه بوده است و خیلی با دقت نکاتم را گفتم و ایشان گفتند این چیزها را می‌دانم!

گفتم به خدا خودم عاشق گل‌ها و پیرنیا و موسیقی ایرانی‌ام و فهرستی از برنامه‌های «گل‌های جاویدان» و «گل‌های تازه» را ردیف کردم تا ثابت کنم علاقه‌ام را. این فهرست کمی حالش را جا آورد و بعد من شنونده حرف‌های‌شان شدم که ساعتی طول کشید.

پس از آن گفت‌وگو، دیگر آن آیتم را اجرا نکردیم. برخی می‌گفتند از ترس مانی بود، برخی می‌‌گفتند از احترام به مانی بود ولی دلیل اصلی‌اش منطقی بود که استاد به آن اشاره کرد و آن موقع من درباره کارکرد کمدی انسان خامی بودم و جواد مانی با تحلیلی رسانه‌ای، استدلال کرد چرا این آیتم نباید از رادیو، به‌ویژه رادیو تهران پخش شود و من پذیرفتم.

جواد مانی انسانی بزرگ، مردی مهربان و جزو آن افرادی بود که واژه استاد برازنده‌اش بود.

جواد مانی یک مکتب بود.

روحشان شاد

دست از سر ما بردارید

پایان پیام

کد خبر : 282999 ساعت خبر : 0:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات