خاک الکتریکی باعث افزایش ۵۰ درصدی رشد در گیاهان می‌شود

خاک الکتریکی باعث افزایش ۵۰ درصدی رشد در گیاهان می‌شود

eSoil

به گزارش گلونی شاید متوجه شده باشیم که چه چیزی ساقه لوبیا جکس را تا این حد بزرگ کرده است.

دانشمندان دانشگاه لینشوپینگ در سوئد اخیراً کشف کرده‌اند که الکتریسیته می‌تواند تولید محصول را تا ۵۰ درصد تحریک کند!

آنها چیزی را اختراع کرده‌اند که به آن خاک الکترونیکی یا eSoil می‌گویند. این خاک یک اکسیر الکتریکی است! این واقعا «خاک» نیست، بلکه بیشتر شبیه فرآیندی است که نهال‌ها را تحریک می‌کند. سپس این نهال‌ها در مقایسه با گیاهانی که به طور معمول رشد می‌کنند بزرگ می‌شوند.

eSoil چیست؟

eSoil یک فرآیند بیوالکترونیکی است که از میدان‌های الکتریکی برای تحریک رشد گیاهان استفاده می‌کند. در کشاورزی هیدروپونیک استفاده می‌شود، روشی از کشاورزی که از آب برای رساندن مواد مغذی به گیاهان به جای خاک استفاده می‌کند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از eSoil برای هیدروپونیک باعث افزایش عرض، طول و حتی ریشه گیاهان می‌شود. این منجر به افزایش وزن خشک تا ۵۰٪ در عرض ۱۵ روز می‌شود.

دانشمندان قصد دارند در مورد این فرآیند بیشتر تحقیق کنند و امیدوارند که در آینده بتواند بخش بزرگی از کشاورزی هیدروپونیک شود.

کشاورزی هیدروپونیک چیست؟

کشاورزی هیدروپونیک روشی است که برای رشد گیاهان بدون استفاده از خاک استفاده می‌شود. گیاهان در فضاهای داخلی متراکم رشد می‌کنند و نظارت و کنترل را برای کشاورزان آسان می‌کند.

هیدروپونیک نیاز به نظارت زیادی دارد. گیاهان برای عملکرد مناسب به ۱۷ ماده مغذی ضروری نیاز دارند. اگر یکی از این مواد مغذی وجود نداشته باشد، رشد گیاه آسیب می‌بیند.

گیاهان هیدروپونیک چگونه مواد مغذی دریافت می‌کنند؟

گیاهان کربن و اکسیژن را از هوا و هیدروژن را از آب دریافت می‌کنند. ۱۴ ماده مغذی دیگر مورد نیاز برای گیاهان از خاک می‌آید.

گیاهان هیدروپونیک در خاک رشد نمی‌کنند، بنابراین باید یک روش جایگزین برای رساندن مواد مغذی به گیاه وجود داشته باشد. در کشاورزی هیدروپونیک، مواد مغذی با آب کمی‌اسیدی مخلوط می‌شوند. سپس این آب مواد مغذی را به ریشه گیاهان می‌رساند.

گیاهان هیدروپونیک چقدر مغذی هستند؟

مشخصات غذایی غذایی که با استفاده از سیستم‌های هیدروپونیک رشد می‌کند بسیار شبیه به کشاورزی مبتنی بر خاک است و حتی ممکن است بهتر باشد. تحقیقات مقایسه خاک و سیستم‌های هیدروپونیک نشان می‌دهد که برخی از گیاهان کشت شده در هیدروپونیک دارای سطوح بالاتری از لیکوپن و بتاکاروتن هستند.

لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که به میوه‌ها و سبزیجات رنگ قرمز و صورتی می‌دهد. بتاکاروتن مربوط به لیکوپن است و توسط بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

eSoil چگونه کار می‌کند؟

در مقاله علمی‌منتشر شده در PNAS، تحریک الکتریکی ریشه گیاهان با استفاده از eSoil منجر به علائم رشد تدریجی شد. دانشمندان حدس می‌زنند که این به این دلیل است که اثر مثبت تحریک باعث می‌شود ریشه‌ها مواد مغذی را به طور موثرتری جذب کنند.

به اندازه کافی جالب توجه است که افزایش رشد بلافاصله پس از تحریک اتفاق نیفتاد، بلکه بین ۱۰ تا ۱۵ روز پس از آن اتفاق افتاد.

PNAS: مطالعه eSoil در دانشگاه لینکوپینگ.

 

خاک الکتریکی باعث افزایش ۵۰ درصدی رشد در گیاهان می‌شود
خاک الکتریکی باعث افزایش ۵۰ درصدی رشد در گیاهان می‌شود

چرا eSoil مهم است؟

هیدروپونیک جایگزین استفاده از کودهای شیمیایی می‌شود. کودهای شیمیایی گازهای گلخانه ای (گازهای گلخانه ای) را در هوا آزاد می‌کنند.

فقط در ایالات متحده سالانه نزدیک به ۱۸۰۰۰ مرگ و میر ناشی از آلودگی کشاورزی رخ می‌دهد. از آنجایی که eSoil بخشی از یک سیستم کشاورزی هیدروپونیک است، هیچ کود مورد نیاز نیست زیرا هیدروپونیک به خاک نیاز ندارد.

علاوه بر این، یکی از گازهای گلخانه ای آزاد شده توسط کودها، اکسید نیتروژن یا «گاز خنده» است. این گاز برای محیط زیست مضر است و می‌تواند برای سلامت انسان خطراتی ایجاد کند.

نشان داده شده است که گیاهان رشد یافته با eSoil در جذب نیتروژن کارآمدتر هستند. این فرآیندی است که در آن ریشه‌های گیاه از نیتروژن برای ایجاد اسیدهای آمینه استفاده می‌کنند تا بتوانند رشد کنند. این یک خبر خوب است زیرا اکسید نیتروژن تا حدی از نیتروژن تشکیل شده است.

آینده eSoil چیست؟

مشخص نیست که eSoil بر خود گیاه یا محیط زیست گیاه تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، مطالعه انجام شده در دانشگاه لینکوپینگ فقط نهال‌ها را با برق تحریک کرد، نه گیاهانی که قبلاً ریشه داشتند.

اکنون که شواهدی وجود دارد که میدان‌های الکتریکی می‌توانند گیاهان بزرگ‌تر را تحریک کنند، خاک الکترونیکی احتمالاً آینده‌ای خواهد داشت که مستلزم استفاده و مطالعه بیشتر است.

ایده‌های الهام بخش

تمام کیهان انرژی است. الکتریسیته حرکت الکترون‌ها بین ماده است.

در حال حاضر، اگر پاهای برهنه خود را روی خاک قرار دهید، الکترون‌هایی خواهید داشت که از زمین و بدن شما به جریان می‌افتند. این به عنوان ارتینگ شناخته می‌شود و در واقع نشان داده شده است که التهاب را کاهش می‌دهد و کیفیت خواب را افزایش می‌دهد.

ما آنقدر باهوش بودیم که بفهمیم چگونه الکترون‌ها را برای ایجاد الکتریسیته شارژ کنیم. و اکنون، از برق برای شارژ کردن گیاهان استفاده می‌شود تا بزرگتر از همیشه رشد کنند.

وقتی این مطالعه را خواندم، نمی‌توانستم به «جک و لوبیا» فکر نکنم. شاید اون لوبیاها اصلا جادو نبود. شاید آنها انرژی مناسبی داشتند.

از این گذشته، اگر من کوچکترین وسیله الکتریکی را برمی‌داشتم و به جک پیر عزیز نشان می‌دادم، احتمالاً او هم فکر می‌کرد که جادو است. انرژی مناسب می‌تواند انواع کارها را انجام دهد.

پایان پیام

تهیه و تدوین : مصیب شیرانی، پرژوهشگر و فعال محیط زیست

منبع: https://inspiringclick.com/

کد خبر : 282701 ساعت خبر : 0:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282701
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات