فیلم مستند میدگل لوح تقدیر برلیناله را دریافت کرد

فیلم مستند میدگل لوح تقدیر برلیناله را دریافت کرد

مَیدِگل

کارگردان: سروناز علم‌بیگی

تهیه کنندگان: کتایون شهابی، سروناز علم‌بیگی (ربیسون آرت و نوری پیکچرز)

تولید ایران، آلمان، فرانسه

به گزارش گلونی فیلم مستند مَیدِگل ساخته سروناز علم‌بیگی در نخستین نمایش جهانی در جشنواره فیلم برلین (برلیناله ۲۰۲۴) در بخش جنریشن (نسل‌) و اکران‌های روزانه‌اش در طول جشنواره، با ستایش تماشاگران و گروه داوران جشنواره روبه‌رو شد.

گروه داوران بین‌المللی جشنواره این فیلم را برای دریافت لوح تقدیر (مانسیون ویژه) انتخاب کرد و دلیل گزینش خود را در بیانیه رسمی جشنواره اعلام کرد.

فیلم مستند میدگل

میدگل به معنای گل شکسته، نام مستعار دختر جوان یک خانواده مهاجر افغانستانی‌ در ایران است. او با کار شبانه روزی برای رسیدن به آرزوی خود که شرکت در مسابقات بوکس در افغانستان است، تلاش می‌کند.

او در یک سو در رینگ بوکس می‌جنگد و در سوی دیگر در خانواده و اجتماع. این پنجمین فیلم مستند سروناز علم‌بیگی است.

میدگل در بخش «جنریشن» یا نسل در جشنواره برلین پذیرفته شد. این بخش به فیلم‌هایی می‌پردازد که درباره نسل جوان از سراسر دنیاست و پنجره ایست که سینما دوستان و تماشاگران از درون آن شاهد زندگی و چالش‌های نسل جوان دنیا هستند.

گروه داوران بین‌المللی جشنواره در بیانیه‌ای که به عنوان دلیل انتخاب خود منتشر می‌کند به کوتاهی به ارزش‌ ویژه این فیلم اشاره می‌کند.

بیانیه گروه داوران بین‌المللی جشنواره فیلم برلین – برلیناله ۲۰۲۴

برای اهدای مانسیون ویژه (تقدیر) به فیلم مَیدِگل ساخته سروناز علم‌بیگی

برای فیلمی که خود یک کنش سیاسی است، که با به کارگیری تمهیدات سینماوریته داستان یک دختر نوجوان افغانستانی را بازگو می‌کند که بدون مدارک یا اجازه در ایران زندگی می‌کند، فیلمی که در آن قدرت و استواری شخصیت اصلی از پرده سینما پرتو افکن است.

نقد فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 282776 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282776
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات