هتل؛ فیلمی موفق در ژانر کمدی

هتل؛ فیلمی موفق در ژانر کمدی

به گزارش گلونی اگر به دنبال داشتن ساعتی شاد و دیدن فیلمی مفرح هستید که لحظه‌ای خنده از لبتان محو نشود، بی‌شک انتخاب، فیلم هتل خواهد بود!

در یک دهه اخیر گرچه تولید فیلم‌های کمدی رو به افزایش است، اما به همان میزان نیز کمدیِ خوب نایاب و شاید سالی یک یا دوتا پیدا شود که به درستی در دسته کمدی قرار گرفته و توان خنداندن بیننده را داشته باشد.

فیلم هتل کمدی موقعیت، گونه‌ای کمدی‌ست که بر طنز ناشی از گروهی از شخصیت‌ها و قرارگرفتنشان در موقعیت‌های مختلف برای ساخت کنایه و محتوای طنزآمیز است.

فیلم سینمایی هتل به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته، محصول سال ۱۴۰۲ است که در آن ستارگانی چون پژمان جمشید، محسن کیایی، ریما رامین‌فر بازی کرده‌اند. این فیلم توانست با فروش بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان و جذب بیش از ۵ میلیون مخاطب، پس از فیلم‌ فسیل، دومین فیلم پرفروش سینمای ایران شود.

هتل داستان زندگی رامین است که پس از ازدواج مجدد خود، مجبور می‌شود بخاطر بدهکاری، پیشنهاد همسر سابق خود را که بخشیدن کل مهریه و مقداری پول در قبال اینکه با او به سفر رفته و وانمود کنند که هنوز با یکدیگر زن و شوهر هستند تا بتوانند از عمه سهیلا پول قرض کنند، قبول کرده و با شروع سفر و اقامت در هتل، چالش‌های این شخصیت شروع می‌شود.

این فیلم که یک کمدی موقعیت (گونه‌ای کمدی ا‌ست که بر طنز ناشی از گروهی از شخصیت‌ها و قرارگرفتنشان در موقعیت‌های مختلف برای ساخت کنایه و محتوای طنزآمیز شکل می‌گیرد) است با انتخاب درست شخصیت اول قصه یعنی پژمان جمشیدی، توانسته بخش مهمی از موفقیت فیلم را تضمین کند.

هتل گرچه مانند فیلم فسیل کمدیِ عمیق و غنی‌ای نیست اما به دلیل ایجاد موقعیت‌های کمدی و همچنین دیالوگ‌های خنده‌دار که مرهون قلم امیر برادران، مصطفی زندی و پیمان جزینی است، ساعاتی شاد برای مخاطب رقم می‌زند. البته نویسندگان در جاهایی نیز با شوخی‌های جنسیتی سعی در خنداندن بیننده داشته‌اند اما این مورد آن‌قدر زیاد و حساب نشده نیست که بیننده را اذیت کرده و او فیلم را پس زند.

هتل؛ فیلمی موفق در ژانر کمدی

رامین با همسر سابق خود و به بهانه مأموریت به سفر می‌رود و بعد همسر فعلی او برای غافلگیر کردن رامین با پدرش به همان شهر رفته و ناخواسته در همان هتل اسکان می‌گیرد. این مساله شروع بحران اصلی قصه هتل است که رامین را به انجام کنش‌های متفاوت سوق می‌دهد که هرکدام بحران بعدی و پیچیده‌تری را به داستان اضافه می‌کند.

هتل فیلمی شلوغ از جهت کاراکتر و لوکیشن است که همین تنوع نقش به‌سزایی در جذب مخاطب به ادامه تماشا داشته و او را کنجکاو تا پایان فیلم برای مشخص شدن سرنوشت هریک از کاراکترها نگاه می‌دارد.

موضوع اصلی فیلم هتل نمایش پنهان‌کاری و خیانت است اما این رذیله اخلاقی به خوبی در طی داستان و در نهایت با پایان‌بندی مناسب به دنبال این نتیجه اخلاقی بوده که یک پنهان‌کاری یا دروغ به دنبال خود دروغ‌های بعدی را به دنبال داشته و فرد خیانت‌کار لحظه‌ای رنگ آرامش را به زندگی خود نمی‌بیند.

به‌طور کلی فیلم هتل را اگرچه نمی‌توان از همه جهات به ویژه غنای محتوایی و عمق داشتن داستان فیلمی در سطح بالا دانست، اما همین که یک اثر با عنوان کمدی بتواند مخاطب را نه با لودگی بلکه با ایجاد موقعیت‌های خاص بخنداند، کاری بزرگ است.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

کد خبر : 282815 ساعت خبر : 12:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282815
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات