هشدار قرمز هواشناسی برای پنج استان؛ خطر سیل و تکرار حوادث سال ۹۸

هشدار قرمز هواشناسی برای پنج استان؛ خطر سیل و تکرار حوادث سال ۹۸

بارندگی شدید، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر کولاک برف، احتمال بهمن.

به گزارش گلونی رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز برای استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، از احتمال وقوع سیل در این مناطق خبر داد.

به گفته ایشان، بارندگی‌های شدید و سیلابی در این استان‌ها پیش‌بینی شده است.

پس لازم است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث سیل سال ۹۸ اندیشیده شود.

همچنین برای استان‌هایی که هشدار نارنجی برای آنها صادر شده است، احتمال سیل وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از مردم و مسئولان در این استان‌ها خواست که آمادگی کامل را برای مقابله با سیل داشته باشند و از قرارگیری در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

ایشان همچنین تاکید کرد که تمهیدات لازم برای تخلیه آب‌های سطحی و هدایت آنها به مسیرهای امن انجام شود و از مسدود کردن مسیل‌ها و کانال‌ها خودداری شود.

سیل در سال ۹۸ خسارات جانی و مالی فراوانی به برخی از استان‌های کشور وارد کرد و لازم است که با درس گرفتن از آن حادثه، از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

با توجه به هشدارهای هواشناسی، لازم است که همه مردم و مسئولان در استان‌های در معرض خطر، آمادگی کامل را برای مقابله با سیل داشته باشند تا شاهد تکرار حوادث تلخ سال ۹۸ نباشیم.

همراهی مردم و توجه به هشدارها می‌تواند بسیار کمک‌‌دهنده باشد.

لازم است در این روزها مردم در جاده‌ها نباشند و سفر نوروزی را به تاخیر بیندازند و اگر اجباری در سفر دارند حتما با آمادگی سفر کنند و مطمئن باشند که ماشین‌ از نظر فنی سالم است.

توصیه‌ها: همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف.

پایان پیام

کد خبر : 282973 ساعت خبر : 10:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=282973
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات