سازمان ملل نخستین قطعنامه خود درباره هوش مصنوعی را تصویب کرد

سازمان ملل نخستین قطعنامه خود درباره هوش مصنوعی را تصویب کرد

به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه در کانال خود نوشت:

مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های بین‌المللی برای رسیدگی به خطرات و مزایای هوش‌مصنوعی شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه ٢١ مارس ٢٠٢۴ به اتفاق آرا اولین قطعنامه جهانی در مورد هوش مصنوعی را برای تشویق حفاظت از داده‌های شخصی، نظارت بر هوش مصنوعی از نظر خطرات و حفاظت از حقوق بشر به تصویب رساند.

این قطعنامه که توسط آمریکا حمایت می‌شد با حمایت مشترک ١٢٣ کشور، با اجماع و بدون رای‌گیری به تصویب رسید، به این معنی که از حمایت همه ١٩٣ کشور عضو سازمان ملل برخوردار است.

این قطعنامه آخرین مورد از یک سری ابتکارات دولت‌ها در سراسر جهان برای شکل دادن به توسعه هوش مصنوعی در میان نگرانی‌هایی است که ممکن است باعث مختل کردن فرآیندهای دموکراتیک، افزایش تقلب یا از دست دادن بسیاری از مشاغل و سایر آسیب‌ها شود.

دکتر یونس شکرخواه در مطلب دیگری درباره آینده وب سایت ها در عصر هوش مصنوعی نوشت:

وب‌سایت‌ها در معرض خطر هوش مصنوعی هستند، کاهش ترافیک از سوی رسانه‌های اجتماعی و جست‌وجوی کاربران برای چت‌بات‌ها هم دو عارضه دیگر هستند.

به همین خاطر نگرانی‌های زیادی در میان سازندگان وب‌سایت‌ها در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر ترافیک وب وجود دارد. و این فقط هوش‌ مصنوعی نیست که توسعه دهندگان وب باید نگران آن باشند.

گوگل هم کوکی‌های طرف ثالث را تا پایان سال ٢٠٢۴ حذف می‌کند، ترافیک از سوی رسانه‌های اجتماعی به سوی وب‌سایت‌ها هم همچنان کاهش می‌یابد، و پلتفرم‌های اپلیکیشن موبایل هم سوابق‌ متفاوتی در پشتیبانی از وب دارند.

آینده وب سایت ها در عصر هوش مصنوعی و افول سئو

پایان پیام

کد خبر : 283052 ساعت خبر : 0:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=283052
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات