مسئولان از رسانه این طوری استفاده می‌کنند

مسئولان از رسانه این طوری استفاده می‌کنند

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: ما باید به خبرها توجه کنیم اما نباید اجازه بدیم احساسات‌مون تحریک بشه. نباید با شنیدن یک خبر به شدت ناراحت بشیم و با شنیدن تکذیبیه‌اش خوشحال و ذوق‌زده بشیم. یا حتا برعکس.

ما باید قبول کنیم رسانه قدرت زیادی داره و بعضی‌ها خیلی خوب بلدن از این قدرت استفاده کنن.

تصور کنید من یه مسئولم که خیلی به عملکردم انتقاد وارده. به هر دلیلی توی دوران مسئولیت من گرونی و بی‌کاری و افزایش قیمت ارز و طلا و سکه مورد انتقاد شدید مردم واقع شده.

من میام یه کلیپ می‌سازم که نشون می‌ده پرسنل تحت مدیریت من، یه ظلم نابخشودنی در حق یه شهروند معمولی انجام دادن. مثلاً خونه‌ش رو خراب کردن.

فیلم توی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی طوفان به پا می‌کنه. همه برای هم تعریف می‌کنن. مخصوصاً رسانه‌های رقیب این موضوع رو دست می گیرن و می‌گن بفرما نگفتیم این‌ها خوب نیستن.

بعد از چند روز که قشنگ خبر منتشر شد، من وارد عمل می‌شم. دستور ویژه می‌دم که موضوع بررسی بشه و اگر واقعیت داره با مسببینش به شدیدترین شکل ممکن برخورد بشه.

مسئولان از رسانه این طوری استفاده می‌کنند

بعد همون شهروند رو میارم و نشون می‌دم که خیلی راحت توی خونه‌ش نشسته. دقیقا همون خونه‌ای که توی کلیپ قبلی خراب شده بود. نشون می‌دم ماجرا فقط یه دروغ برای زیر سوال بردن نحوه عملکرد من بوده. با این تیر چند هدف رو می‌زنم:

۱- نشون می‌دم که منتقدین من دروغ‌گو هستن و برای مخدوش کردن چهره من دست به هرکاری می‌زنن.

۲- از این به بعد هر اتفاق مشابه بیوفته احتمال خیلی زیاد اون هم دروغه و ساخته‌ی مخالفین من.

۳- تا الان هم اگر ضعفی بوده به خاطر کارشکنی همین مخالفین نامرد بوده.

۴- مردم می‌فهمن که من چه قدر مظلوم هستم و مخالفین من چه‌قدر نامرد هستن.

از همه مهم‌تر، مخاطب درگیر این مسئله و مسئله‌های مشابه مثل سانسور گوش زن تو صدا و سیما و… می‌شه. و برای چند روز هم که شده تمرکز افکار عمومی از سمت گرونی و بی‌کاری و فسادهای اقتصادی و… منحرف میشه.

اما کار شما

شما در این‌جور مواقع نباید هر خبری رو به طور صددرصد قبول کنید. باید صبر کنید. هر چیزی از رسانه پخش شد ممکنه واقعی نباشه.

من مسئول که خیلی راحت در عرض دو روز تونستم اون شهروند رو پیدا کنم قطعاً می‌تونم کسی که اون فیلم رو گرفته و منتشر کرده رو هم پیدا کنم و موضوع رو رسانه‌ای کنم. پس اگر این کار رو نکردم شما می‌تونید به اصل ماجرا شک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 100330 ساعت خبر : 3:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100330
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات