بحران تهران شروع می‌شود اگر کاری نکنیم

بحران تهران شروع می‌شود اگر کاری نکنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: «۷۶ درصد اتوبوس‌های تهران به پایان عمر خود رسیده‌اند.»

سال‌هاست که اتوبوس‌های تهران یکی از اصلی‌ترین مشکلات آلودگی هوا در این شهر هستند.

اتوبوس‌هایی قدیمی که ساعت‌های زیادی در شهر تردد می‌کنند و باعث می‌شوند که ذرات آلاینده بیشتری وارد هوای تهران شوند.

جایگزین کردن این حجم از اتوبوس، بودجه زیادی می‌خواهد اما تهران ناگزیر است که این اتوبوس‌ها را با اتوبوس‌های نو تعویض کند.

قدیمی بودن اتوبوس‌ها نه فقط باعث آلودگی هوا می‌شود بلکه باعث می‌شود که شهروندان کمتری از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند و گاهی ایرادهای فنی این اتوبوس‌ها باعث تصادفات خطرناک در شهر می‌شود.

به نظر می‌رسد هر چند که مترو در تهران رشد می‌کند اما تهران در دهه‌های آینده نیاز به برنامه و قانون منسجم برای حمل‌و‌نقل عمومی در خیابان‌ها داشته باشد و باید این ناوگان دائم به روز شود و به تعداد دستگاه اتوبوس اضافه بشود.

بحران تهران

حالا یکی از چالش‌های شهر تهران جایگزین کردن اتوبوس‌های کهنه با اتوبوس‌های نو است.

وقتی که ۷۶ درصد اتوبوس‌های تهران به پایان خود نزدیک شده باشند چه انتظاری می‌توان از هوای این شهر و استان داشت.

یا از سویی دیگر چگونه می‌توان از تهرانی‌ها خواست تا خودروی شخصی را فراموش کنند و به جای آن با اتوبوس‌های فرسوده و کند تردد کنند.

چگونه می‌توان با چنین چشم‌اندازی برای هوای پاک تلاش کرد؟ این سوالات را بگذارید در کنار مشکلاتی همچون گره‌های ترافیکی و خیابا‌نهای متراکم تهران که با قطره بارانی قفل می‌شود. همه اینها چالش‌های مهمی هستند که امیدواریم پیش از آنکه شرایط بحرانی شود برای حل آن دست به کار شویم.

پایان پیام

کد خبر : 100586 ساعت خبر : 10:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100586
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات