سیماک لرستان شتابان در مسیر توسعه و پیشرفت

آزمون میان‌دوره دومین کارگاه آموزشی سیماک لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این آزمون روز دوشنبه ۱۹ مردادماه در سه شیفت و با حضور فراجویان شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

در این آزمون، فراجویان که از سه بخش مرکزی، بیرانوند و زاغه شهرستان خرم‌آباد بودند، با پشت سر گذاشتن این آزمون خود را برای آزمون پایان دوره آماده کردند.

در این دوره آموزشی که دومین دوره آن در شهرستان خرم‌آباد است، تعداد ۱۱۸ فراجو دعوت شده‌اند که در حال حاضر زیر نظر مربیان این مرکز، آموزش‌های لازم جهت کاربری سامانه سیماک را می‌گذرانند.

سیماک لرستان

دفتر مدیریت پروژه سیماک در لرستان در چند ماه گذشته با تکمیل کادر خود توانسته است شتاب بالایی برای برآورده کردن اهداف این پروژه ملی در سطح استان لرستان داشته باشد. نیروهای این دفتر که همگی از جوانان متخصص بومی هستند، در پی آن هستند که هرچه زودتر خود را همتراز استان‌هایی که در این پروژه پیشرفت‌هایی داشته‌اند برسانند.

سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز تسهیل و تسریع کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است که در تاریخ ۱۳۹۵٫۰۴٫۱۵ به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسیده و در تاریخ ۱۳۹۶٫۰۲٫۱۳ به عنوان پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس­ جمهور ابلاغ شده است.

اجرای این پروژه در سطح کشور برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و این وزارتخانه نیز در زیرمجموعه خود، اجرای آن را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران محول کرده است.

این مصوبه در دو جهتِ بسیار اساسی، استقرار سیماک را در کشور رقم زده است:

جهت اول یا زیرپروژه سوم

عملیاتی‌سازی سیماک برای صدور تمام مجوزهای ساخت و ساز املاک در سطح کشور، در داخل و خارج شهرها و روستاها است که توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و با دخالت کمیسیون‌های قانونی مثل ماده ۱۰۰، ماده ۹۹ و ماده ۵ و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام‌مهندسی ساختمان صورت می‌گیرد. کل این فرآیندها با سیماک به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.

جهت دوم یا زیرپروژه چهارم

 عملیاتی‌سازی سیماک به عنوان بستر یکپارچه برای استعلامات میان‌دستگاهی اماکن و املاک که عمدتاً برای تسهیل و تسریع استعلامات قانونی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های تولیدیِ صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی (از جمله حوزه‌های گردشگری)، مدیریت مشاغل و صنوف که میان ۲۸ دستگاه اجرایی ردّ و بدل می‌شود مصوب شده است.

پایان پیام

کد خبر : 100823 ساعت خبر : 11:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=100823
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات