گزارش کامل درباره هوای آلوده تهران

محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گزارش کاملی را درباره آلودگی هوای امروز تهران را ارئه داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گزارش کاملی را درباره آلودگی هوای امروز تهران به شرح زیر ارایه داده است:

با توجه به پایداری هوا و وارونگی دما طی چند روز گذشته در سطح شهر تهران شاهد افزایش آلودگی بوده‌ایم. به طوری که امروز شاخص کیفیت هوا ۱۶۲ و در شرایط ناسالم قرار داشته است. سایر پارامترهای آلاینده در شرایط پاک و سالم و به این شرح بوده اند:

منو اکسید کربن: پاک (۳۹)، ازن: پاک (۲۲)، دی اکسید نیتروژن: سالم (۶۶)، دی اکسیدگوگرد: پاک (۲۷)، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون: سالم (۸۶)، ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون:  ناسالم (۱۶۲).

توضیح اعداد بالا هم به این شرح است:

از صفر تا ۵۰ پاک- از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم- از ۱۰۰ تا ۲۰۰ ناسالم- از ۲۰۰ تا ۳۰۰  بسیار ناسالم- ۳۰۰ به بالا خطرناک.

در اینجا ذکر چند نکته ضروری است:

اقدامات صورت پذیرفته نشانگر کاهش روزهای آلوده در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ بوده است. به طوری که پارسال ۴۴ روز کمتر هوای آلوده تنفس کردیم.

مقایسه میانگین AQI  (شاخص کیفیت هوا) در شهر تهران بین سال ۹۴ و ۹۲ (قبل از آغاز برنامه‌های دولت و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در کاهش آلودگی هوا) نشانگر بهبود نسبی کیفیت هوا و اثربخشی اقدامات صورت پذیرفته به ویژه در ارتقا کیفیت سوخت و خودروهای نو تولید شده است. زیرا این میانگین از ابتدای امسال عدد ۸۶  را نشان می‌دهد، ولی برای سال ۹۳ عدد ۸۷ و برای سال ۹۲ عدد ۹۳ ثبت شده است. اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز موارد فوق را تایید می کند.
ضمن اینکه درباره علت کاهش شدید میدان دید در تهران طی روزهای اخیر به ویژه امروز  توضیح می‌دهد که اگر چه غلظت آلاینده‌ها کیفیت هوا را کاهش داده، اما کاهش شدید میدان دید که شهروندان تهرانی امروز آن را بیشتر احساس کرده‌اند ناشی از بالا بودن رطوبت هواست.

امروز میزان رطوبت نسبی در هوا حدود ۸۰  درصد برآورد شده و به نوعی آلودگی هوا و مه در هوای تهران در آمیخته و سبب کاهش شدید میدان دید هستیم که تنها وابسته به آلودگی نبوده و بخشی از آن به خاطر رطوبت بالای هواست.

پایان پیام

کد خبر : 10104 ساعت خبر : 10:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10104
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات