انجمن منتقدان و جشنواره سینما حقیقت

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با ٢٣ داور و بیش از یکصد نقد مکتوب در نهمین جشنواره سینماحقیقت حضور پررنگی دارد.

بر اساس قرارداد همکاری میان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران که همچون سال گذشته منعقد شده است، انجمن با نهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت همکاری نزدیک دارد و برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره با مشارکت انجمن انجام می‌شود. محمدرضا مقدسیان، خسرو نقیبی، شاپور عظیمی، علیرضا مجمع، علی اصغرکشانی و اصغر نعیمی در این جلسات حضور دارند. علاوه بر این همچون سال گذشته، نقد مکتوب بیش از یکصد فیلم بخش ملی و شهید آوینی و فیلم‌های بخش بین الملل توسط بیش از یکصد نفر از اعضای انجمن، نگاشته شده که به تدریج روی سایت جشنواره قرار می‌گیرد.

۲۳ داور انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در این دوره جشنواره، آثار بخش‌های مختلف جشنواره را قضاوت و با جمع بندی آرای خود، جوایز انجمن را به منتخبان اهداء خواهند کرد.
فیلم‌های بخش مستند بلند را مینا اکبری، جلیل اکبری صحت، محمدرضا باباگلی، محسن آزرم و محمد حمزه‌ای داوری می‌کنند، داوری بخش نیمه بلند به عهده عدنان شاه طلایی، اکبر عبدالعلی زاده، صوفیا نصراللهی، محمدرضا لطفی و سیدرضا صائمی است.

همچنین بهمن عبداللهی، گلاره محمدی و پیام مستوفی داوران بخش فیلم‌های کوتاه هستند. بخش شهید آوینی را نیز علی افشار، محمد دیندار، فرانک آرتا، پیمان شوقی و حمید باباوند داوری می‌کنند و در بخش پژوهش مسعود ثابتی، رضا مولایی، سمیه قاضی زاده، نیوشا صدر و محمد هاشمی حضور دارند.
تعریف نقد

بررسی یا نقد، به بررسی و ارزیابی هرچیزی، همچون یک نشریه، خدمات یک شرکت، فیلم (یک نقد فیلم)، بازی ویدیویی (بررسی بازی ویدیویی)، موسیقی (بررسی یک آهنگ به لحاظ موسیقایی)، کتاب (نقد کتاب) اطلاق می‌گردد. واژه نقد در مفهوم لغوی آن، تفکیک صحیح از غیر صحیح و خالص از ناخالص است. به عبارت واضح‌تر، نقد به معنای محک زدن شیء و قرار دادن آن در دو دسته سالم و ناسالم است.

 پایان پیام

کد خبر : 10138 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10138
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات