بیست و چهارمین سمینار حیات وحش

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بیست و چهارمین سمینار حیات وحش یکشنبه ۲۹ آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.

شکار غیرمجاز موضوعی است که همواره در مباحث مرتبط با حفاظت مطرح بوده و از دغدغه‌های کار‌شناسان و علاقمندان به حیات وحش به حساب می‌آید. شکار غیر قانونی ضررهای جبران ناپذیری را به حیات وحش شکننده ایران وارد نموده است. پارک ملی گلستان یکی از مناطقی است که جمعیت علفخواران آن به دلیل این نوع شکار با کاهش جمعیت روبرو شده و این موضوع تهدیدی است برای بقای گوشتخواران منطقه از جمله پلنگ.

شیدا عشایری پژوهشی در همین زمینه با عنوان «بررسی انگیزه‌های شکار غیرقانونی در پارک ملی گلستان» انجام داده‌ است که به عنوان سخنران نخست در بیست و چهارمین سمینار حیات وحش، نتایج مطالعه خود را ارائه خواهند داد.

در بخش دوم آقای هادی فهیمی از خرس سیاه در جنوب ایران صحبت خواهند کرد. عنوان این سخنرانی «مروری بر وضعیت خرس سیاه بلوچی Ursus thibetanus gedrosianus در ایران شامل استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان» است که در طی آن به مباحثی همچون بررسی پراکنش گونه در ایران، بررسی رژیم غذایی، تعارضات با انسان، نقش و حضور گونه در آداب و رسوم مردم بومی و… پرداخته خواهد شد.

این سمینار روز یکشنبه ۲۹ آذر­ماه ۱۳۹۴ در محل سالن اجتماعات انتشارات فنی ایران برگزار خواهد شد. از علاقمندان درخواست می‌شود تا حضور خود را در تماس با شماره تلفن ۸۸۹۰۳۵۱۳ (دفتر انجمن یوزپلنگ ایرانی) در ساعت اداری اعلام نمایند.

پایان پیام

کد خبر : 10404 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10404
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات